شرط رسیدن به قله‌های پیشرفت انقلابی ماندن و حرکت در خط ولایت است

به گزارش رکنا از قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به مناسبت یوم الله نهم دی، شرط رسیدن به قله‌های پیشرفت را انقلابی ماندن و حرکت در خط ولایت دانست و گفت: اقدامات و تلاش‌های دلسوزانه مسئولین دولت، امید را به مردم بازگردانده و وحدت بین قوای سه‌گانه در کنار اصلاح ساختارها می‌تواند بسترهای خدمت‌رسانی به مردم را گسترش و بیش از پیش شادابی و امید را به روح جامعه تزریق کنند.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یوم الله نهم دی را باید نماد بصیرت مردم مؤمن و آگاه میهن اسلامی‌مان بدانیم. مردم بصیر ایران در دیماه ۱۳۸۸ با حضور حماسی خود در دفاع از عاشورا و تبرّی از فتنه و فتنه‌جویان به جبهه استکبار فهماندند که در اطاعت از فرامین الهی، مرد می‌دانند و جمله رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) حقاً بر آنان صدق می‌کند: «۹ دی یک نمونه‌ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت؛ یعنی مردم احساس وظیفه‌ی دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالح خودشان را انجام دادند. عمل صالح این بود که توی خیابان بیایند، نشان بدهند، بگویند مردم ایران اینند ».۲۱/۹/۱۳۹۰

در قضایای سال ۱۳۸۸ که دشمن تصور می‌کرد طراحی ده ساله او بر ضد جمهوری اسلامی ایران به نتیجه رسیده است، ملت ایران با قدرت در صحنه ظاهر شد و بر دهان مخالفان و بدخواهان بین‌المللی زد و با این حرکت به مزدوران داخلی نیز فهماند که آب در هاون می‌کوبند.

اقتصاد، فرهنگ و موضوعات بسیار دیگر در این کشور از سوی استکبار مورد هجمه قرار گرفته و غفلت می‌تواند انقلاب اسلامی را با چالش‌های بیشتری روبرو کند. بر این اساس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با پاسداشت یوم‌الله ۹ دی که امسال با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) آن اسوه بصیرت و ولایتمداری مقارن می‌باشد، بر نکات زیر تأکید می‌ورزد:

۱. عزت و عظمت ایران اسلامی مرهون ایمان، بصیرت دینی و مجاهده انقلابی مردم شریف‌مان است. می‌توان با تقویت و عمق بخشیدن به آن‌ها و با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) محاصره دشمن را شکسته و به اهداف عالیه انقلاب نائل شد.

۲. اکنون که اقدامات و تلاش‌های دلسوزانه مسئولین دولت، امید را به مردم بازگردانده است، لازم است مسئولین این امید و همراهی مردمی را پاس بدارند و با بررسی و تحلیل حربه‌های مختلف دشمن از جمله تحریم، راه خنثی‌سازی آن‌ها را با تدبیر و عقلانیت مدّ نظر و مورد عمل قرار داده و با تلاش مضاعف مردم عزیزمان را از سختی‌ها و مشکلات معیشتی خارج نمایند.

۳. وحدت بین قوای سه‌گانه؛ دولت، مجلس و قوه قضائیه در کنار اصلاح ساختارها و رفع موانع تحقق عدالت اجتماعی، می‌توانند بسترهای خدمت‌رسانی به مردم را گسترش داده و بیش از پیش شادابی و امید را به روح جامعه تزریق کنند.

۴. دشمن که از استقامت مردم انقلابی ایران خشمگین است، سعی دارد علاوه بر توطئه‌های اقتصادی، با هجمه تبلیغاتی، دین و ارزش‌های اسلامی را در جامعه کمرنگ کند. لازم است نخبگان، فضلای گرانقدر و کسانی که توان دارند در مسیر جهاد تبیین و روشنگری با قدرت ورود پیدا کنند و نگذارند امواج فتنه، مردم را به سستی و ریزش بکشانند.

۵. شرط رسیدن به قله‌های پیشرفت و سعادت، انقلابی ماندن و حرکت در خط ولایت است. باید بصیرت خود را حفظ کنیم و بدانیم «این پرچم را به دوش نمی‌کشد مگر آن‌که اهل بصیرت و استقامت و دانای به موارد حق باشد.»

نظری / قم

 

کدخبر: 756501 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟