کشتی نجات امام حسین(ع) وسیع‌تر و سریع‌تر است

سخنرانی حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین‌ سید هاشم‌ حسینی‌ بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ‌در ستاد فرماندهی ناجا به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) به شرح زیر است.

همه ائمه اطهار (علیهم السلام) سفینه النجاه هستند اما ما در حدیث داریم:" سفینه الحسین اوسع و اسرع" کشتی نجات امام حسین(ع) وسیع‌تر و سریع‌تر است انسان را زودتر به  مقصد متعالیش می‌رساند.

 پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند :"حسین منی و أنا من حسین" یعنی ؛ مکتب حضرت رسول (ص) و نماز و دستورات دین به وسیله امام حسین(ع) احیا شد اگر امام حسین(ع) نبود اثری از اسلام و مسلمانی نبود. در جامعه اسلامی هر مومن و رهبری باید حسین‌گونه عمل کند امام حسین(ع)  می‌فرماید: "یزید انسانی فاسد است و مثل منی با مثل یزیدی هرگز بیعت نمی‌کند". هر ولی از اولیایی الهی بیاید با مثل یزیدی بیعت نمی‌کند. این جریان بودن واقعه کربلاست. عاشورا دارای شاخصه‌هایی است که آن شاخص‌ها را بیان می‌کنم. ببینیم آیا شاخصه های عاشورایی در ما هست یا نه؟ آیا در اردوگاه امام حسینیم یا خیر؟

شاخصه‌های عاشوراییان

1-اولین شاخصه عاشوراییان این است که بر این باورند که هر کاری باید برای تقرب به خدا باشد یعنی همین مراسم عزاداری باید برای خدا باشد  حرف زدن سخنران و شنیدن  شنوندگان باید برای تقرب خدا باشد. شما کارکنان نیروی انتظامی این لباس خدمت را که می پوشید باید بگویید برای خدا این لباس را پوشیده‌ام. امام حسین (ع) یک هدف دارد و آن رسیدن به خدای متعال است به خاطر دلدادگی به خداست که بچه‌هایش را می‌آوررد به عشق خدا حضرت زینب (س) به اسیری می رود و امام سجاد (ع) به اسارت می‌رود.

تنها پیروزی مطرح نیست امام حسین(ع) می‌فرماید: که باید تکلیف گرا باشیم چه کشته بشویم چه پیروز شویم باید برای خدا باشد.در خیلی از عملیات ها ما به پیروزی نمی‌رسیدیم اما در عملیات های بعد با عزم راسخ تر و مصمم تر به پیروزی می رسیدیم. اهل بیت(ع) می فرمایند اول رضایت خدا ؛ اگر رضایت خدا جلب شد ما اهل بیت هم راضی هستیم. تعیین کننده خداست. وقتی امام علی(ع) به نزد پیامبر اکرم(ص) برای خواستگاری حضرت فاطمه (س)می آیند حضرت فاطمه (س) نمی‌گوید علی مال و دارایی دارد می‌فرماید:" آیا خدا با این ازدواج راضی است؟" حسینی‌ها کارشان برای تقرب به خداست.

2- دومین  شاخصه این است که زیر بار ستم رفتن را برای خود ذلت می دانند . امام خطاب به محمدبن حنفیه می فرماید: " به خدایی خداوند قسم اگر هیچ پناهگاه و ملجأ و راه گریزی نداشته باشم باز هم زیر بار ستم نمی‌روم ".

3-  مبارزه را برای مبارزه با جهل و گمراهی می‌دانند . مبارزه با داعش را مبارزه با جهل و گمراهی می‌دانند امام حسین(ع) از جانش گذشت تا بندگان را از جهالت و گمراهی نجات دهد.

4- شهادت را اوج کمال انسانی می دانند.

5- عاشوراییان ایمانشان مقطعی و فصلی نیست. اقتضایی رفتار نمی‌کنند اینطور نیستند در محفل دینی ، دینی رفتار کنند و غیر آن غیر دینی ؛ در هر حال پای دینشان می‌ایستند اینطور نیست یکبار با رسول الله(ص) باشند و بعد با امام علی (ع) بجنگند ایمانشان ثابت است مستودع و امانت نیست. یک نمونه زبیر است که در راه رسول الله(ص) خیلی زحمت کشید و شمشیر زد اما همین زبیر به خاطر دنیا‌خواهی در مقابل امام علی(ع) ایستاد.

 

کدخبر: 712761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟