آمادگی ‍حوزه گردشگری استان کردستان از استقبال سرمایه گذاران خارجی

به گزارش رکنا از کردستان؛ یعقوب گویلیان روز یک‌شنبه 5 دی‌ماه 1400 به همراه سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق، در بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری کردستان گفت: «استان کردستان به دلیل دارا بودن جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی فراوان به عنوان یکی از استان‌های گردشگرپذیر در سطح کشور مطرح است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان این‌که استان کردستان پتانسیل بسیار بالایی برای جذب سرمایه‌گذار دارد، اظهار داشت:حضور گردشگرانی از اقصی نقاط کشور و جهان در طول سال در استان، دلیل روشنی بر توسعه صنعت گردشگری در کردستان است و این موضوع نشان از آمادگی استان برای حضور سرمایه گذاران خارجی است.

او عنوان کرد: در شرایط فعلی فرصت خوبی برای حضور گردشگران خارجی در استان ایجاد شده که می‌توان با جلب مشارکت بخش خصوص، در جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی گام‌های مثبتی برداریم.

گویلیان یادآور شد:باید با برنامه‌ریزی‌های لازم در رفع موانع و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در این بخش، از توانمندیهای موجود نهایت استفاده را برده تا شاهد پویایی این صنعت در استان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها مابین استان کردستان و اقلیم شمال عراق گفت: بخش خصوصی با میزبانی از دفاتر گردشگری عراق نقش بسزایی در جذب گردشگران عراقی به استان داشته است و امیدواریم با تعامل و همکاری مابین فعالین گردشگری کردستان با اقلیم شمال عراق، زمینه‌ای برای تداوم برگزاری برنامه های مشترک به صورت گستره‌تر در استان فراهم شود.

شایان ذکر است در این بازدید آرمان وطن‌دوست معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان نیز حضور داشت که علاوه بر بازدید از موزه مردم شناسی خانه کرد و.... از مجموعه تفریحی و گردشگری پارک آبیدر و پارک مشاهیر در این مجموعه بازدید کردند. 

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 755645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟