فرآیند اشتغال زایی باید بازمهندسی شود

به گزارش رکنا قزوین،مهرعلی حق گویان در سفر یک روزه معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به استان قزوین و در نشست با معاونان و کارشناسان اشتغال ادارت اجرایی بیان کرد: یکی از ابعاد مهم توانمندسازی ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: لازم است ایجاد اشتغال توأم با سایر خدمات سنجیده شود، به عنوان نمونه مسکن مددجو باید متناسب با شرایط خانواده باشد و در این میان می توان از تجربیات افراد مختلف هم استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: ایجاد مشاغل با توجیه اقتصادی یکی از برنامه هایی است که در حال حاضر شروع شده، ولی لازم است سرعت بیشتری بگیرد.

وی افزود: در فرآیند اشتغال زایی تغییر نگاه در امدادگران و توجه به داشته های مددجویان به جای نداشته ها، رویکردی است که می تواند در فرآیند اشتغال زایی موثر باشد.

حق گویان خاطرنشان کرد: بازنگری، استعدادسنجی و مشاوره های شغلی رویکردهایی است که در اجرای مشاغل پیگیری می کنیم چراکه معتقدیم باید فرآیند اشتغال بازمهندسی شود تا شاهد بهبود و اثربخشی مشاغل ایجاد شده باشیم.

وی تصریح کرد: جلوگیری از آسیب های پیش رو برای طرح های اشتغال زایی اقدامی است که باید با رویکرد پیشگیری محقق شود؛ یکی از این موارد ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: ۵۳ درصد از مددجویان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند در نتیجه با توجه به شرایط این افراد، شایسته است برنامه های خاص متناسب با شرایط آنها را برای اشتغال زایی تدارک ببینیم.

وی اعلام کرد: یکی از نقاط قوت برنامه های اشتغالزایی امداد، راهبران شغلی است که برای ارتقای مشاغل باید این راهبران به لحاظ آموشی و علمی تقویت شوند چراکه خلق فضای جدید اشتغال برای مددجویان یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حق گویان یادآورشد: تشکیل اتاق فکر یکی از مسائل مهمی است که باید در حوزه اشتغال زایی مورد توجه قرار گیرد چراکه برای ایده های جدید، فعالیت این اتاق فکر ضروری است.

 

کدخبر: 748583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟