وجود اقوام و مذاهب مختلف در ایران اسلامی فرصت است

به گزارش رکنا از کردستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز در بدو ورود به سنندج،در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و با ذکر فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهدای استان کردستان ادای احترام کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه بیش از5400 شهید خطه کردستان اظهار داشت:امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و باید این راه با افتخار ادامه داشته باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به تشریح اهداف سفر سه روزه خود به استان کردستان پرداخت و افزود:اعلام و تقویت وحدت، اخوت و برادری میان برادران و خواهران شیعه و سنی، مهمترین هدفی است که در این سفر دنبال می‌شود.

وی توسعه تعامل وهمکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب با علمای اهل‌سنت و بررسی اقدامات انجام شده برای طلاب و مردم استان را از دیگر اهداف سفر خود خواند و گفت:در این سفر با طلاب، روحانیون و شخصیت‌های برجسته کردستان دیدار خواهم کرد.

شهریاری با بیان اینکه اقوام و مذاهب مختلف در کشور فرصتی برای پیشبرد اهداف نظام در عرصه بین‌الملل دانست و تصریح کرد:ایران کشوری با اقوام و فرهنگ‌های متنوع است و همین تنوع همراه با حفظ هویت ملی، ظرفیتی برای تقویتانسجام و وحدت بین مردم است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی استفاده از ظرفیت تمامی اقوام و مذاهب ایرانی برای تقویت وحدت و انسجام و پیشبرد سیاست‌های نظام را ضروری دانست و اظهار کرد:امروز وحدت بین اهل تشیع و اهل‌سنت در ایران به‌ویژه در استان کردستان زبانزد خاص و عام است و این موفقیت با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب محقق شده و امیدواریم همه مسلمانان منطقه و جهان با الهام از وحدت حاکم در ایران نسبت به تقویت اتحاد و همبستگی خوددر مقابل با دشمنان اسلام همت کنند.

غباروبی گلزار شهدا، بازدید از دانشگاه مذاهب اسلامی ونشست با مسئولان و دانشجویان؛ همایش طلاب، روحانیون و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و بانوان فرهیخته؛ دیدار با خانواده شهید ماموستا برهان عالی و سیدصلاح‌الدین حسامی؛ دیدار و گفت‌وگو با فرهیختگان علمی، فرهنگی، آموزشی و مدیران کل؛ شرکت در شورای فرهنگ عمومی کردستان؛دیدار با خانواده شهید ماموستا شیخ‌الاسلام؛ شرکت در شورای فرهنگی شهرستان سقز و بانه، دیدار با ماموستا خدایی امام جمعه بانه، تجلیل از خانواده شهدا و حضور در برنامه زنده تلویزیونی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده دو روز نخستاین سفر است.

دیدار با خانواده ماموستایان مرحوم مصطفی مصطفوی، سیدحسام‌الدین مجتهدی و سیدمحمد حسینی، حضور در نماز جمعه سنندج و سخنرانی قبل از خطبه، بازدید از کتابخانه امام خامنه‌ای، نشست خبری با اصحاب رسانه، نشست با فرماندار و طلاب و روحانیون کامیاران، بازدید از مدرسه علوم دینی امام باقر(ع) و دیدار با طلاب و مدرسان از دیگر برنامه‌های سومین روز سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به کردستان خواهد بود.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 746370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟