مرز‌های استان کردستان برای جلوگیری از ورود سویه جدید کرونا به کشور کنترل شود

به گزارش رکنا از کردستان؛ فرزین رضاعی،ظهر امروز در جلسه ستاد کرونای استان که با حضور مسئولان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد،اظهار داشت: مدتی است که به وضعیت آرامش رسیده‌ایم اما نباید این آرامش باعث کم‌توجهی ما به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود.

وی با تأکید بر اینکه برای مهار کرونا همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند، گفت: با توجه به ورود اُمیکرون به بسیاری از کشور‌ها، لازم است مرز‌های استان کنترل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تداوم اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 80درصد دانش‌آموزان کردستانی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بهروز اخوان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه مواردی از رنگ نارنجی و قرمز در استان وجود ندارد و دو شهرستان سقز و مریوان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح مقابله با ویروس کرونا بیش از 350هزار تست در استان گرفته شده که بیش از 90هزار تست مثبت بوده است.

اخوان با اشاره به اینکه تا به حال 44هزار و 836بیمار در استان به کرونا مبتلا شده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه انواع واکسن در کردستان موجود بوده و هیچگونه کمبودی در تامین واکسن نداریم.

وی ادامه داد: تا به حال بیش از 603هزار مورد در استان کردستان در قالب طرح شهید سلیمانی رهگیری و شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ابراز تأسف از اینکه در برخی از مدارس حاشیه‌ای و کم برخوردار آنچنان که باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، اذعان کرد: هر اندازه شهرهای ما به سمت وضعیت زرد و آبی می‌روند میزان رعایت پروتکل‌ها نیز کمتر می‌شود.

جهانبخش یوسفی، رئیس شبکه بهداشت سنندج نیز با بیان اینکه حفظ ساختار موجود برای مراکز واکسیناسیون بسیار مهم است، اظهار داشت: تشویق افراد به واکسیناسیون، نظارت بر اماکن و ... منجر به حفظ شرایط با ثبات فعلی می‌شود.

همچنین سرهنگ علی‌اصغر منتشلو  بیان اینکه سپاه از روز نخست شیوع کرونا تاکنون در کنار مدافعان سلامت و مردم بوده است، اظهار داشت: تا به حال 202هزار بسته معیشتی در طرح شهید سلیمانی در بین بیش از 50هزار خانوار نیازمند استان توزیع شده است.

معاون اجرایی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان افزود: طرح شهید سلیمانی برای مهار کرونا با قدرت در استان کردستان در حال اجرا و مصوبات آن کاملا اجرایی شده است.

رسول برزویی، جانشین فرماندهی انتظامی کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: نیاز است در کنار آموز‌ش‌های همگانی یک اطمینان خاطر هم به جامعه داده شود.

.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تاکنون حدود 88درصد دانش‌آموزان کردستانی واکسینه شده‌اند، اظهار داشت: متاسفانه در برخی از مناطق به دلیل فضای کم آموزشی فقط چند روز یکبار دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس حضور یابند.

یعقوب گویلیان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه بخش گردشگری در بحث کرونا بیشترین آسیب را متحمل شد.

وی افزود: یکی از ظرفیت های فعال استان بحث گردشگری و میراث فرهنگی است که لازم از بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

محمد راشد مدرس گرجی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان نیز اظهار داشت: در مرز باشماق رانندگانی که واکسینه نشده باشند حق ورود به کشور را ندارند.

فرهاد عزت‌پور، رئیس اتاق اصناف کردستان نیز با اشاره به اینکه حدود 85درصد اصناف استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند، اظهار داشت: بیشترین آسیب را اصناف از کرونا دیدند و اگر همکاری اصناف نبود بسیاری از کارها پیش نمی‌رفت.

بهرام نصراللهی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز اظهار داشت: آنچه که امروز مطرح است تعداد افراد واکسن نزده در استان است که ذهنیت عمومی را به خود مشغول کرده و باید انرژی را بر واکسن نزده‌ها و تشویق آنان به تزریق واکسن قرار دهیم.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 746135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟