در سند تحول بنیادین از مدرسه بعنوان کانون و محل یادگیری یاد شده است

به گزارش خبرنگاررکنا از اراک؛ "حسین میرزایی" در راستای مدرسه محوری کردن فعالیت های سوادآموزی و پیگیری در زمینه شناسایی و جذب اولیای بیسواد از برخی مدارس شهرستان اراک بازدید کردند.

میرزایی در حاشیه این بازدید ها با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بعنوان اصلی ترین و مهمترین سند بالادستی آموزش و پرورش نقش و جایگاه مدارس را بسیار مهم و تأثیرگذار دانستند .

وی گفت: با توجه به نقش مدرسه بعنوان کانون یادگیری محلی در ارتقاء سطح عمومی سواد افراد جامعه به ویژه اولیاء دانش آموزان، در  آیین نامه اجرایی جدید مدارس شناسایی جذب و آموزش اولیاء بیسواد و کم سواد را بعنوان یکی از وظایف اصلی مدیر عنوان شده است؛ همچنین وظایفی را برای شورای مدرسه، شورای معلمان و انجمن اولیاء و مربیان در این زمینه در نظر گرفته است . 

معاون سواد آموزش آموزش و پرورش استان مرکزی؛ اظهار داشت: در سال های اخیر، چهار امتیاز ارزشیابی مدیران به عملکرد بهینه مدیران مدارس در فعالیت های سوادآموزی اختصاص یافته است.

میرزایی خاطر نشان کرد: مدیران مدارس با برنامه ریزی دقیق و پیگیری جدی نسبت به شناسایی، ایجاد انگیزه و همچنین آموزش اولیاء دانش آموزان که مدرک کمتر از سوم ابتدایی داشته باشند جهت ثبت نام در دوره سوادآموزی اقدام نمایند.

وی یادآور شد: در طراحی انگیزشی به منظور محو بی سواد، چنانچه هر یک از دانش آموزان اقدام به آموزش اولیا خود نمایند،  مبلغ  یک میلیون و صد هزار تومان پس از قبولی در آزمون های مربوطه، هدیه اختصاص خواهد یافت.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 745378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟