انعقاد توافقنامه مدیریت و راهبری خدمات سواد آموزی سال ۱۴۰۰

به گزارش  خبرگزاری رکنا از مازندران؛ «داود تقی نیا» از انعقاد توافقنامه مدیریت و راهبری خدمات سواد آموزی سال ۱۴۰۰  با ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان خبر داده و گفت:  این توافقنامه در اجرای سیاست ها و راهبردهای سازمان نهضت سوادآموزی و به منظور عملیاتی نمودن کارآمدی هرچه بیشتر روندها، راهبری و ارائه فعالیت‌ها و خدمات سوادآموزی سال ۱۴۰۰در استان بین اداره کل و روسای محترم شهرستان ها و مناطق به امضا رسیده است.

وی افزود: موضوع این توافقنامه، برنامه ریزی و اجرای اثربخش و با کیفیت فعالیت‌های آموزشی سوادآموزی در سطح استان است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: نظام مندی ارائه خدمات آموزشی، تقویت کارایی و ارائه خدمات سوادآموزی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات سوادآموزی و استفاده بهینه از امکانات و ارائه هدفمند از جمله اهداف این  توافق نامه است.

تقی نیا ادامه داد: مخاطبین این توافقنامه را سوادآموزان عادی (دوره سوادآموزی، دوره انتقال و دوره تحکیم سواد) و سواد آموزان گروه های خاص(سوادآموزی زندان، سوادآموزی زنان و دختران روستایی، سوادآموزی جامعه عشایری، سواد آموزی کودکان بازمانده از تحصیل ۱۰تا ۱۹ساله و اجرای طرح شتاب بخشی) می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: طرح و برنامه های مکمل مناسبتی و اقتضایی از جمله تشکیل حلقه های کتاب و کتابخوانی، طرح خواندن با خانواده، طرح آموزش نماز، طرح آموزش مقدمات رایانه  و مسابقات آموزشی و فرهنگی از برنامه های اجرایی این تفاهم نامه است.

این مقام مسئول استانی افزود: کیفیت بخشی به برنامه‌ها، نظارت بر فعالیت‌های آموزشی، برگزاری آزمون های پایانی، مراکز یادگیری محلی، سامانه سوادآموزی، پالایش اطلاعات اسمی، تفاهم‌نامه‌های مشترک، گفتمان سازی و ایده‌پردازی موضوعات سواد آموزی از موارد اولویت دار در این تفاهم نامه می باشد.


انتهای پیام/عباسی نیک

کدخبر: 714057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟