آغاز اجرای برنامه های کنترل مصرف گاز شرکت گاز استان همدان از 15 آبان

به گزارش رکنا در همدان، عبدالله فیاض  در جلسه هماهنگی دستگاههای مرتبط با کنترل مصرف سوخت در فصل سرد سال که به ریاست معاون اقتصادی استانداری همدان برگزار شد با اعلام آغاز برنامه های این شرکت برای کنترل مصرف گاز از 15 آبان ماه سال جاری، گفت: شرکت گاز استان همدان برای ورود به فصل سرد سال برنامه ریزی لازم را انجام داده و آمادگی کامل دارد.

وی ضمن تشریح وضعیت تراز تولید و مصرف گاز در سطح کشور و استان و شرایط حساس سال جاری به دلیل بازگشایی مدارس، دانشگاهها و عدم تعطیلی اصناف و.. و نیز رشد طبیعی 10 الی 12 درصدی سالیانه به دلیل واگذاری اشتراک جدید سالیانه، کنترل مصرف گاز در سال جاری را نسبت به سالهای گذشته مهم تر و حساس تر ارزیابی کرد.

وی با اشاره به آمادگی کامل شرکت گاز استان برای ورود به فصل سرد سال و برنامه ریزی لازم این شرکت، وضعیت اورهال ایستگاهها ، سرویس و آماده به کار بودن تأسیسات و تجهیزات گازرسانی، خودروها، نحوه تهیه لوازم و اقلام یدکی ایستگاهها و... را خوب ارزیابی کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به آغاز فصل سرد سال در استان همدان و افزایش مصرف گاز در بخش های مختلف خصوصاً بخش خانگی و لزوم پایداری جریان گاز و همچنین با توجه به تراز منفی گاز در حوزه تولید و مصرف در فصول سرد سال گفت: تمهید اجرای سریع تر طرح اصلاح فرآیند موتورخانه ها جهت بهینه سازی موتورخانه مشترکین اداری، تجاری و مسکونی، گروه بندی صنایع عمده و جزء صنعتی و کشاورزی در 4 گروه برای اعمال محدودیت در مصرف گاز در مواقع اضطراری، فرهنگ سازی و تبلیغ عمومی جهت کاهش مصرف گاز مشترکین، برنامه ریزی در جهت بازرسی روزانه و پایش دما و سیستم های گرمایشی ادارات، واحدهای آموزشی،  واحدهای پرمصرف و ... توسط هر یک از ادارات گاز شهرستانی گاز و تشکیل تیم های واکنش سریع در شرایط اضطراری (عملیاتی و تعمیراتی) از جمله تمهیدات شرکت گاز استان همدان جهت ورود به فصل سرد است.

در ادامه جلسه آقای پور مجاهد معاون اقتصادی استاندار همدان ضمن تجلیل از تلاش ها و آمادگی کامل مجموعه شرکت گاز استان همدان برا ی کنترل مصرف گاز در استان همدان همزمان با اغاز فصل سرد سال، بر هماهنگی و همکاری دیگر ادارات و نهاد ها از جمله، پخش فرآوره های نفتی منطقه همدان، سازمان سمت استان، جهاد کشاورزی، اصناف، دانشگاهها، اموزش و پرورش و ... با شرکت گاز استان همدان تاکید کرد.

برگزاری جلسه توجیهی با حضور صنایع عمده در بخش صنعت و کشاورزی با پیگیری سازمان صمت استان و جهاد کشاورزی  و حضور کارشناسان خبره شرکت گاز و پخش فرآوره های نفتی منطقه همدان، شناسایی دقیق صنایع مشمول طرح اعمال محدودیت مصرف گاز در قالب 4 گروه و ابلاغ شرایط بهره مندی از سوخت جایگزین به آنها، تشکیل گروه های پایش دمای ساختمان های اداری و مصرف انرژی با مشارکت شرکت های گاز استان و توزیع برق منطقه همدان، اطلاع رسانی گسترده از مشوق ها و هم چنین اعمال جریمه برای مشترکین کم مصرف و پر مصرف در رسانه ها و فضای مجازی، استفاده از ظرفیت شبکه شاد آموزش و پرورش برای انتشار پیام های مصرف بهینه و ایمن گاز در فصل سرد سال از دیگر مصوبات این جلسه برای ورود به فصل سرد سال بود.  

 

 

کدخبر: 743856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟