قابلیت توسعه باغات انار اردبیل در صورت حمایت

به گزارش  خبرگزاری رکنا در اردبیل ؛ وجود آب و هوای مناسب، خاک حاصلخیز و رود پرآب ارس در شمال استان سبب نقش آفرینی استان اردبیل در بخش کشاورزی کشور شده و در حال حاضر یکی از قطب‌های کشاورزی کشور بوده و بیش از ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی در این استان تولید می‌شود.

روستای نمهیل یکی از مناطق کشاورزی بوده و در جنوب استان اردبیل واقع شده که عمدتاً محصولات باغی به ویژه محصول انار در این روستای سرسبز کشت می‌شود.

انار روستای نمهیل زبانزد عام و خاص 

احمدی یکی از باغداران روستای نمهیل می‌گوید: به دلیل وجود شرایط جغرافیایی مناسب محصولات این منطقه از رنگ و طعم بسیار خوبی برخوردار بوده و در سطح کشور زبانزد عام و خاص است.

وی ادامه داد: در فصل پاییز ما نسبت به برداشت محصول انار اقدام کرده و به بازار‌های کشور عرضه می‌کنیم و با کمک بانوان روستا از محصولات برداشت شده برای تولید رب انار اقدام می‌کنیم.

عدم حمایت توسعه باغات خلخال

حاتمی، یکی از باغداران مسن این روستا نیز با اشاره به عدم حمایت دولت برای توسعه باغات این منطقه، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ما در این منطقه با آن دست و پنچه نرم می‌کنیم نبود آب کشاورزی است که اگر دولت در این خصوص توجه ویژه‌ای داشته باشد و مشکل آب کشاورزی این روستا را برطرف کند، ما کشاورزان و باغداران این منطقه قابلیت افزایش تولید محصولات باغی را دارا هستیم.

 

کدخبر: 736232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟