وحدت عامل نشاط و پیشرفت

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، امام جمعه موقت سمنان در  خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت گفت: وحدت اساس تکامل هر جامعه است و همان گونه که وحدت در خانواده سبب نشاط زندگی می‌شود وحدت دولت و ملت نیز باعث پیشرفت و ارتقای کشور خواهد بود.

حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد افزود: اتحاد بین دولت و ملت و توجه به بیانات مقام معظم رهبری در سایه وحدت می تواند کشور را در مقابل استکبار پیروز کند. 

وی با یادآوری اقتدار ایران در ابعاد امنیتی و نظامی و علمی گفت: امروز ملت مقتدر ایران پاسخ گوی حرکات ظالمانه استکبار جهانی است.

حجت الاسلام مهدوی نژاد با محکوم کردن حمله مرگبار داعش  به نماز جمعه افغانستان، این رویداد را از دسیسه‌های آمریکا دانست و افزود: این فاجعه که نتیجه‌  جنگ فرقه‌ای  در افغانستان است، منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر از شیعیان قندوز شد.

وی از کم رنگ شدن کار جمعی ابراز نگرانی کرد و افزود: استکبار جهانی برای از بین بردن وحدت بین خانواده‌ها، تقویت فردگرایی فرهنگ غرب و وسوسه‌های شیطانی و ایجاد تفرقه بین جامعه اسلامی در جهان تلاش می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه سمنان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ازدواج حضرت خدیجه (س) و پیامبر اکرم (ص)  گفت:هزینه‌های گزاف ازدواج یکی از مشکلات بزرگ جوانان شده است که با تغییر سبک زندگی و قناعت ، این سنت الهی رواج بیشتری خواهد داشت.

امام‌جمعه موقت سمنان ریشه‌های افزایش طلاق را نیز در نبود وحدت دانست و بیان کرد: نباید گذاشت بنیان خانواده‌ها از هم گسسته شود و باید پیش از آن که کار به طلاق کشیده شود دست زوجین را بگیریم.

 

کدخبر: 730385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟