ای نامه که می روی بسویش ....

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، در شرایطی که بسیاری از مشاغل در دوران کرونا با رکود مواجه شدند، خدمات غیر حضوری مسیری متفاوت طی کردند.

رشد روز افزون خدمات اینترنتی، افزایش استفاده از خدمات پیک های مختلف و خریدهای غیر حضوری از جمله مشاغلی بودند که در این مدت با اقبال خوبی روبرو شدند و رشد چشمگیری داشتند.

در بین ادارات و سازمانهای وابسته به دولت نیز از این بستر بی نصیب نماندند. اداره پست یکی از سازمان های خدمات رسان شهری است که از بستر پیش آمده در حوزه خدمات طی این سال ها کمال بهره برداری را برای رشد و پویایی برده است.

همزمان با سالروز جهانی پست فرصتی بود تا مدیرکل پست استان سمنان میزبان اصحاب رسانه باشد تا بخشی از خدمات این سازمان را تشریح نماید.

حمید آقاجانی در جمع خبرنگاران با تشریح مختصری از شرایط این روزهای این سازمان گفت: گسترش خدمات الکترونیک پستی و کاهش مراجعه متقاضیان به باجه‌های پستی برای انجام کارهای اداری ارتباط بین کارمندان و مراجعان را کم کرده و کاهش فساد اداری را به دنبال دارد.

وی از شیوع کرونا به عنوان مهمترین عامل افزایش بار ترافیکی مرسولات در پست این استان نام برد و افزود: به دلیل شیوه این همه‌گیری در کشور و استان، ذائقه مردم از خریدهای سنتی به خریدهای مجازی و اینترنتی تغییر کرد.

آقاجانی پست را نماینده سازمانها برای انجام برخی از خدمات دانست و افزود: این روزها پست به عنوان نماینده برخی سازمان‌ها انجام خدمات را بر عهده می گیرد و نتیجه نهایی را به دست سازمان‌ها می رساند که موجب کاهش آلودگی های شهری، ترافیک و انجام متمرکز امور و کاهش تردد بین سازمانی افراد می شود.

 

پست سازمانی زیان ده

مدیر کل پست استان با اشاره به هزینه‌های پست در استان گفت: بخش بیشتر هزینه ها مربوط به هزینه حقوق و نیروی انسانی شاغل در این اداره کل است.

حمید آقاجانی هزینه های بالای نیروی انسانی را دلیل اصلی زیان ده بودن این سازمان دانست و گفت: پست استان در 6 ماهه اول 99 بیش از 10 میلیارد و 160 میلیون تومان بوده که این رقم در 6 ماهه نخست امسال به 12 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافته که گویای رشد 23 درصدی هزینه‌ها در اداره کل پست استان دارد .

وی با بیان اینکه پست استان کمی بیش از نصف هزینه های خود، درآمد دارد گفت: با وجود این زیان‌دهی شرکت پست خود را مکلف به خدمات‌دهی به آحاد مردم در اقصی‌نقاط استان می‌داند.

 

آینده روشن با برنامه های در دست اجرا

آقاجانی در خصوص حفظ این بازار در دوران پساکرونایی و امیدها به خروج این شرکت از زیان‌دهی اظهار کرد: ما در حوزه خرید و فروش اینترنتی با تغییر ذائقه مردم روبرو هستیم البته اگرچه شیوع کروناویروس این روند را تسریع کرده اما بدون تردید در صورت عدم شیوع کرونا نیز؛ جامعه از پیش به این سمت حرکت کرده بود، لذا به نظر می رسد که با ریشه کنی احتمالی کرونا در آینده نزدیک، اقبال مردم به خریدهای اینترنتی و افزایش حجم ترافیک پستی در استان همچنان پابرجا بماند.

وی افزود: در نظر داریم برای کاهش مشکلات تحویل مرسوله با همکاری شهرداری پلاک تلفیقی برای ساختمان ها طراحی و نصب شود که یک پلاک متعلق به ساختمان با ذکر کد پستی و کد شهرداری بر سردر ساختمان و پلاک کد پستی  در اندازه های کوچک تر درب واحد های مسکونی نصب شود.

حسن رستم زاده/سمنان

 

کدخبر: 728239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟