استان سمنان یکی از استان های شاخص در حوزه دفاع مقدس

به گزارش  خبرگزاری رکنا از سمنان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه نماز جمعه این شهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه حماسه سازان ۸ سال دفاع مقدس گفت: خدمات و تدارکات و پشتیبانی رزمندگان در پشت جببه‌ها در استان سمنان با همکاری جهادی مردان و زنان عزتمند در همه شهرستان‌ها در تاریخ افتخارات دفاع مقدس به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی؛ افزود: حمایت تسلیحاتی ۱۸ کشور از عراق علیه ایران اسلامی یکی از نکات مهم جنگ تحمیلی دانست و تاکید کرد: ملت ایران با رهبری امام راحل از عزت و اقتدار و میهن خود جانانه دفاع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی شاخص های دفاع مقدس گفت: استان سمنان به لحاظ شاخص هایی نظیر ایثارگری، تعداد شهدا و ایثارگران و رزمندگان نسبت به جمعیت از استان های شاخص در طول 8 سال دفاع مقدس به شمار می آید و این جزو افتخارات مردم شهید پرور استان محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی سخنرانی رئیس جمهور در نشست سازمان ملل و به چالش کشیدن مواضع خصمانه آمریکا و نیز دفاع از حق ایران برای رفع همه تحریم‌ها را از تحولات مهم بین المللی روز‌های اخیر برشمرد و خاطرنشان کرد: عضویت در سازمان همکار‌های شانگ‌های و شکست طرح منزوی کردن ایران در منطقه خاورمیانه و آسیا از توفیقات مطلوب دولت است.

نماینده ولی فقیه در استان به بررسی‌ها و رایزنی‌های متعدد و متنوع در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران جدید بخصوص مسئولان ارشد استانی نیز اشاره کرد و گفت :  خواست ما از دولت انتخاب گزینه‌ای برتر و شایسته است که از ویژگی‌هایی نظیر؛ ولایی، جهادی، کارآمدی و تحول خواهی برخوردار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با تشریح شرایط خاص راهپیمایی اربعین امسال در مسیر نجف تا کربلا و محدودیت‌های حضور هم میهنان و هم استانی‌ها در این مراسم بدلیل وضعیت همه گیری بیماری کرونا، به برنامه ریزی برگزاری آئین ویژه روز اربعین در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها اشاره و تصریح کرد: این آئین‌ها با هماهنگی و نظارت مسئولان ستاد کرونا و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌پذیرد تا جاماندگان از زیارت اربعین امسال، از برکات معنوی این روز در محل سکونت خود بهره‌مند شوند.

امام جمعه سمنان با اشاره به فرارسیدن فصل پاییز و آغاز سال تحصیلی جدید با تشریح اهمیت علم و دانش و جایگاه معلمان در تربیت نوجوانان و جوانان متعهد و متخصص برای آینده کشور، بازگشایی مدارس را به همه مسئولان و معلمان و دانش آموزان تبریک گفت و از برنامه ریزان خواست با توجه به تهدیدات فضای مجازی، به پیوست‌های فرهنگی و تربیتی و دینی فضا‌های آموزشی مجازی بخصوص نرم افزار شاد توجه کنند.

 

کدخبر: 723537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟