نقش ما معلمان در اجرایی کردن سیره تربیتی پیامبر (ص) از اهمیت بالایی برخوردار است

به گزارش رکنا؛ «علیرضا سعدی پور» در مراسم سوگواری 28 صفر که صبح امروز در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، خاطرنشان کرد:پیامبر اسلام در سرزمینی اخلاق را زنده کرد که در این سرزمین پیش از ظهور اسلام انحرافات فکری، سنت‌های غلط، جنگ و خونریزی و بت پرستی رواج داشت.

وی افزود: با مطالعه دوران زندگی پیامبر که به سه قسمت : قبل از بعثت، بعد از بعثت و هجرت پیامبر از مکه به مدینه است تقسیم می شود که پس از بررسی تاریخ اسلام در می یابیم علت اصلی پیشرفت اسلام نرم خویی و لطافت پیامبر (س) است.

مدیر کل آموزش و پرورش ضمن تاکید بر لزوم اجرایی کردن احادیث اهل بیت (ع) در جامعه حدیثی را از امام حسن مجتبی (ع) بیان کرده و گفت: بداخلاقی از هر بلا و مصیبتی بدتر است و از آنجا که ما معلمان نقش مهمی در الگو سازی فرهنگ تربیتی جامعه داریم باید مقید شویم که رذائل را از خود دور کرده و فضائل را در خودمان و دیگران گسترش دهیم.

«سعدی پور» اظهار داشت: با توجه به حدیثی از امام رضا (ع) مؤمن با سه ویژگی شناخته می شود که شامل رازداری، مدارا کردن با مردم و تحمل سختی‌‎ها است. در این زمینه وظیفه ما معلمان با توجه به ارتباط مستقیمی که با آحاد جامعه داریم در اجرایی کردن این سه ویژگی رفتاری بسیار سنگین است.

 

کدخبر: 727025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟