مرحله دوم رزمایش اهدای خون هفته دفاع مقدس در استان

ذوالفقار تقوی نسب در گفتگو باخبرنگار رکنااظهار داشت: دومین مرحله رزمایش اهدای خون سالم با همکاری سپاه کربلای استان در راستای تقویت ذخایر خون استان همزمان با هفته دفاع مقدس در سراسر استان مازندران در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم این رزمایش از ۲۶ شهریور آغاز و تا ۸ مهر در سراسر استان ادامه دارد، ضمن تشکر از همکاری سپاه کربلا در تقویت ذخایر خون استان در دهه اول و دوم محرم افزود: با توجه به نیاز مستمر مراکز درمانی و بیماران تالاسمی به خون و یا فرآورده‌های خونی در حال حاضر نیز در تمامی گروه‌های خونی به وِیژه O وA مثبت و منفی با کاهش شدید روبرو هستیم.

مدیر کل انتقال خون مازندران ادامه داد: امیدواریم با اجرای مرحله دوم رزمایش و مشارکت گسترده بسیجیان در این امر انسان دوستانه شاهد تقویت ذخایر خون استان باشیم.

وی گفت: در حال حاضر ۱۱ مرکز ثابت و سه واحد سیار انتقال خون آماده میزبانی از بسیجیان داوطلب اهدای خون است.

تقوی نیاز به خون را امری ضروری و مستمر دانست و گفت: از تمامی ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم نوع دوست استان دعوت می‌شود اهدای خون را در اولویت کاری خود قرار دهند و در اولین فرصت با مراجعه به مراکز اهدای خون استان به یاری بیماران نیازمند به خون بشتابند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به همه گروه‌های خونی به ویژه O و A مثبت و منفی نیازمندیم.

انتقال خون مازندران با داشتن ۱۱ مرکز ثابت و سه واحد سیار، خون و فرآورده‌های خون مورد نیاز ۵۰ مرکز درمانی استان را تأمین می‌کند.

انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 722601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟