کلاهبرداران سایت دیوار خرم‌آباد دستگیر شدند / شکایت  ۸ مال‌باخته

به گزارش رکنا از لرستان، سرهنگ "عباس دولتشاهی" اظهار داشت: در پی مراجعه احدی از شهروندان  به کلانتری ۱۵ ولی عصر (عج) این شهرستان این شهرستان مبنی بر اینکه یک دستگاه خودرو از طریق سایت دیوار مشاهده و فروشنده جهت پرداخت ثمن معامله ، وی را به طلا فروشی برده و درخواست خرید طلا با کارت بانکی مال باخته کرده است.

وی افزود: شاکی مدعی شد پس از خرید طلاجات و تحویل خودرو و تنظیم قولنامه دستی ، جهت سایر اقدامات قانونی به مرکز انتظامی مراجعه و  متوجه کلاهبرداری شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: بلافاصله تیم تخصصی کلانتری مربوطه وارد عمل شده و پس از ساعت ها تلاش شبانه روزی ۲ نفر همدست کلاهبردار را شناسایی با هماهنگی قضائی و طی یک عملیات ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی دلالت شدند.

فرمانده انتظامی خرم آباد گفت: با بررسی و تحقیقات لازم مشخص شد این افراد اقدام به ۸ فقره کلاهبرداری به این روش که در ابتدا طعمه که یک دستگاه خودرو بوده  شناسایی، سپس خودرو و اسناد را دریافت و در قبال یک پیامک تحت عنوان واریز مبلغ مورد نظر به صورت جعلی ارسال و در نهایت خودرو را به این روش کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ دولتشاهی در ادامه خاطر نشان کرد: این افراد کلاهبردار در گام بعدی کلاهبرداری خودرو را جهت فروش در سایت دیوار استان دیگر بارگزاری و سپس اسناد و خودرو را تحویل خریدار و به جای دریافت وجه و یا واریز آن به حساب فروشنده (افراد کلاهبردار) خریدار خودرو را به طلافروشی برده و به مقدار مبلغ خودرو و به وسیله کارت عابر بانک افراد خریدار از طلافروشی طلا خریداری و محل را ترک می کردند که هیچ آثار و ردی از آنان به جا نماند.

فرمانده انتظامی خرم آباد تصریح کرد: افراد دستگیر شده اهل استان های همجوار هستند و تا کنون ۸ نفر از مال باختگان از خرم آباد و استان های همجوار نیز شناسایی شده اند.

وی در ادامه ضمن هشدار به مردم از آنان تقاضا کرد مواظب افراد شیاد و کلاهبردار باشید و بهتر است به جای تنظیم قولنامه های دستی و غیره در دفاتر رسمی و پس از مطمئن شدن از دریافت وجه و اسناد اقدام به تحویل کالا و یا واریز وجه نقد کنند تا موجبات سوء استفاده افراد فرصت طلب نشوند.

سرهنگ دولتشاهی در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اعلام تا بلافاصله اقدام لازم بعمل آید. 

مهدی زکی‌پور| لرستان

کدخبر: 712598 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟