برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مشهد ممنوع شد

به گزارش رکنا از خراسان رضوی  ، علی اصغر حسنی افزود: در این راستا ۲۵۰ گروه بازرسی در قالب حدود ۵۰۰ ناظر در استان بر نحوه اجرای شیوه نامه های بهداشتی در آیین عزاداری امام حسین(ع) در ایام محرم و صفر، به‌ویژه در روزهای خاص این مناسبت نظارت می‌کنند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۵۰ گروه بازرسی در مشهد و ۱۰۰ گروه نیز در دیگر شهرستان‌های حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت خواهند داشت.

وی گفت: برگزاری مراسم‌های سوگواری در فضای بسته تا ارتفاع ۶ متر با ۲۰ درصد ظرفیت و در فضاهای باز با ۳۰ درصد ظرفیت بلامانع است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت نکردن موازین بهداشتی در توزیع نذور در مراسم عزاداری، مساجد، تکایا و هیأت‌ها و موکب‌ها می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با آب و غذا به‌ویژه بیماری‌های عفونی روده‌ای را افزایش داده و عدم رعایت بهداشت فردی و محیطی می‌تواند بیماری‌های مرتبط با محیط از جمله بیماری‌های تنفسی به‌ویژه کووید ۱۹ را موجب شود.
حسنی در خصوص نکات ضروری در بحث اطعام دهی در مراسم عزاداری محرم و صفر گفت: ممنوعیت پذیرایی و توزیع نذور به صورت بسته‌های خشک در منازل، پخت و پز در مکان‌ها با شرایط بهداشتی، توزیع آب و غذا توسط افراد دارای کارت بهداشت معتبر و استفاده از ماسک و دستکش در زمان ارائه خدمت، استفاده از مواد خام مصرفی سالم و بهداشتی، عدم انجام ذبح و قربانی، استفاده از ظروف مناسب برای توزیع نذور باید توسط مسوولان هیات‌ها و هیات امنای مساجد مورد توجه قرار گیرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.  

کدخبر: 711485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟