ایجاد مزاحمت اینترنتی با استفاده از مدارک جعلی

سرگرد "علی عباسی کسانی" گفت: فردی با در دست داشتن شکواییه ای به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت فردی با هویت نامعلوم از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ اقدام به ایجاد مزاحمت اینترنتی برای وی کرده است.

پس از اظهارات شاکی، با هماهنگی مراجع قضایی، موضوع بررسی و مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی های لازم و تحقیقات فنی صورت گرفته توانستند عامل اصلی ایجاد مزاحمت را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کنند. متهم پس از رویارویی با شواهد فنی، به بزه خود اعتراف و انگیزه خود را ایجاد مزاحمت اینترنتی علیه شاکی و سوء استفاده از اعتماد وی بیان کرد.

وی گفت: شاکی عنوان داشته که متشاکی از دوستان من است و من با سوء استفاده از اعتماد او یک عدد سیم کارت را به نام وی و با ارائه کپی مدارک هویتی وی خریداری کردم و در ادامه با ایجاد حساب کاربری شبکه اجتماعی واتس آپ اقدام به ایجاد مزاحمت برای اقوام و همکاران شاکی می کردم .

رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات انتظامی استان به کلیه شهروندان عزیز توصیه کرد: مراقب سوء استفاده از مدارک شناسایی خود باشند و در زمان مناسب نسبت به احراز مالکیت سیم کارت های خود با مراجعه به دفاتر مربوطه اقدام کنند

وی افزود: شهروندان بامراجعه به سایت http://mobilecount.cra.ir می توانند از تعداد سیم کارت های به نام خود اطلاع حاصل کنند.

کدخبر: 75839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟