مبادله بچه های طلاق در جمعه بازار کلانتری  11

وی هر جمعه شاهد بر دعوای زن و شوهرهایی است که برای مبادله فرزندانشان با آنجا می روند.

مثل اکثر روزها که برای تهیه خبر و گزارش های اجتماعی و نکته دار به کلانتری سر می زدم، حوالی ظهر جمعه وارد کلانتری 11 سمنان شدم.خیلی شلوغ بود.

در این میان، سر و صدای یک مرد و زن که روی نیمکت داخل سالن نشسته بودند، نظرم را جلب کرد.

یکی از رفتار تند دیگری با فرزندشان شکایت می کرد و دیگری نیز از حرف زدن های زشت آن یکی...

درگیری آنها بیشتر شبیه بحث بین دو طرف یک مبادله و خرید و فروش در بازار بود تا دعوای زن و شوهری!

به ظاهرشان می خورد انسان های تحصیل کرده و متمولی باشند.

کودکی پنج- شش ساله هم بینشان نشسته و نظاره گر این ماجرا بود.

از افسر نگهبان کلانتری که سعی بر آرام کردن آنها داشت، ماجرا را جستجو کردم و انگار بغض گلوی ستوان "قربعلی" شکست:از روزهای جمعه به خاطر همین داستان ها متنفرم...

پدر و مادر هایی که علایق شخصی خود را بر زندگی مشترک و آینده فرزندشان ترجیح داده اند، بیشترین مراجعان روزهای جمعه ما هستند.

این دو نیز برای تعویض دختر خردسالشان آمده اند و من نیز میانجی معامله کودکی هستم که با این رفت و آمدها و رفتار متناقض پدر و مادرش، معلوم نیست چه بر سر آینده اش خواهد آمد....!؟سروان "علی اصغر بصیری" کارشناس ارشد روانشناسی:

جدایی والدین دارای اثر آنی و زودگذر نیست، بلکه در تمامی مراحل زندگی فرزندان اثرات منفی و زیان باری را بر جای خواهد گذاشت.

در حضانت مشترک، که هر یک از والدین از حق دیدار برخوردار هستند، فرزندان وسیله ای برای رد و بدل شدن گلایه والدین قرار می گیرند، والدین با دادن نسبت های منفی و بازجویی از کودک در مورد وضعیت اقامتش در منزل همسر سابق، سعی در تشکیل ذهنیتی مخرب در کودک داشته و در جریان ذهنی کودک تاثیر منفی زیادی خواهند گذاشت.

والدین چنین فرزندانی به دلیل احساس گناه بوجود آمده، با توجه بیش از حد قصد دارند نبود طرف مقابل خود را برای وی جبران کنند، مشکلات زیادی را در حوزه روانی- اجتماعی کودک تدارک دیده و آن ها را در معرض انواع آسیب های اجتماعی چون بزهکاری، اعتیاد، دزدی، خودکشی و ...قرار می دهد.

در این میان کودک زیر فشار جانبداری از یک طرف قرار می گیرد.

این کودکان گاهی برای پرهیز از تشدید ناراحتی های والدین سعی می کنند مشکلات خود را بروز ندهند.

در برخی از درگیری های والدین گاهی کودکان با کینه توزی ممکن است برای انتقام گیری در رسیدن به منافع خود از این اختلافات سوء استفاده کرده و مرتب والدین را تهدید به ترک منزل و عدم ملاقات با وی نمایند.

این کودکان در بزرگسالی دچار عدم مسئولیت پذیری، افزایش وابستگی شده و همواره انتظار دارند که دیگران در تمامی امور به آن ها کمک کنند و در صورتی که در آینده چنین شرایطی را نتوانند برای خود فراهم کنند دچار افسردگی، سرخوردگی و اضطراب می شوند.

به ویژه فرزندان دختر در آینده جهت انتخاب فرد مورد نظر خود برای زندگی مشترک دچار وسواس شدید شده زیرا می ترسند که با انتخاب نادرست شکست خورده و سرگذشتی همچون والدین خود داشته باشندو لذا همین وسواس باعث انتخاب نادرست در آینده وی می گردد.

سید محمد شاه چراغ، پایگاه خبری پلیس استان سمنان

کدخبر: 73799 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟