۲۱هزار و ۶۷۲ شهید آخرین آمار جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه/ سرقت ارتش رژیم اشغالگر از خانه‌های فلسطینی‌ها

در روز هشتاد و ششمین طوفان الاقصی حملات عامدانه صهیونیست‌ها به مناطق متعلق به آژانس کاریابی و امدادرسانی فلسطینیان (آنروا) نیز باعث شد که وزارت خارجه تشکیلات خودگردان به آن واکنش دهد و پرده از اهداف تل‌آویو در این باره بردارد.

حمله به دو پایگا‌ه‌ آمریکا در دیرالزور سوریه

رسانه‌های عربی گزارش دادند که دو پایگاه اشغالگران آمریکا در سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفت.

 در ادامه حملات علیه پایگاه‌های آمریکا در خاک عراق و سوریه، دو پایگاه آمریکایی نیز در سوریه هدف قرار گرفت.

شبکه المیادین گزارش داد که دو پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر و کونیکو در دیرالزور هدف حمله راکتی قرار گرفت.

المیادین افزود : پنج راکت به پایگاه آمریکایی در کونیکو و هفت راکت نیز به پایگاه اشغالگران آمریکا در العمر اصابت کرده است.

از سوی دیگر منابع عراقی از حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در منطقه کردستان واقع در شمال عراق خبر دادند.

مقاومت اسلامی عراق هم با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که در ادامه مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی، پایگاه «حریر» را که مقر نظامیان آمریکایی است، هدف قرار داده است.

۲۱هزار و ۶۷۲ شهید؛ آخرین آمار جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

منابع خبری اعلام کردند که آمار شهدای نوار غزه در پی تجاوزهای مداوم رژیم صهیونیستی به ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در نتیجه تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون ۲۱ هزار و ۶۷۲ نفر شهید و ۵۶ هزار و ۱۹۵ نفر دیگر مجروح شدند.

رسانه‌های فلسطینی همچنین اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته در جریان بمباران مناطق مرکزی غزه توسط رژیم صهیونیستی ۱۰۰ نفر شهید و ۱۵۸ نفر دیگر مجروح شدند.

روز گذشته نیز آژانس آنروا اعلام کرد که ۳۰۸ فلسطینی که به پناهگاه‌های این آژانس از زمان آغاز تجاوزهای رژیم صهیونیستی پناه برده بودند، به شهادت رسیده‌اند و ۱۰۹۵ تن نیز در این پناهگاه‌ها زخمی شده‌اند.

آنروا تاکید کرد که مکان امنی در غزه وجود ندارد.

حزب الله: طوفان الاقصی، اهرم‌های قدرت رژیم صهیونیستی را از بین برد

 

رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان با اشاره به از بین رفتن ابزارهای قدرت رژیم صهیونیستی، گفت که ، کشورهای مستکیر، در برابر جوامع مقاوم، از بین خواهند رفت.

 «ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان تأکید کرد که وضعیت قبل از هفتم اکتبر برای صهیونیستها دیگر مانند وضعیت بعد از آن نیست؛ «زیرا عملیات طوفان الاقصی تمامی اهرمهای قدرت و حمایتی این رژیم را از بین برد».

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت در خصوص وضعیت بحرانی اسرائیل نوشت: ارتش اسرائیل در هفته‌های اخیر از پنتاگون برای تقویت سامانه نیروی هوایی خود در جنگ غزه،  درخواست داده تا بالگردهای آپاچی بیشتری را در اختیار تل‌آویو قرار دهد، ولی واشنگتن درخواست اسرائیل برای به دست آوردن جنگنده های آپاچی بیشتر را رد کرد.

السید در پاسخ به این پرسش که «شورای امنیت چه زمانی اسرائیل را محکوم خواهد کرد»، گفت: «خودِ این شورا، به اسرائیل عوامل قدرت و حمایت را داده است تا مورد رسیمت قرار گیرد و به یک واقعیت حقوقی بدل شود و بخشی از منطقه [خاورمیانه] باشد . »

پایگاه خبری العهد به نقل از این مقام حزب الله گزارش داد، کشورهای مستکیر، هر اندازه که قدرت نیز داشته باشند، در برابر جوامع مقاوم، از بین خواهند رفت.

سرقت ارتش رژیم اشغالگر از خانه‌های فلسطینی‌ها

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی دست سربازان خود را در نوار غزه باز گذاشته تا آنها در یورش به خانه‌های غیرنظامیان فلسطینی، مرتکب هر اقدامات غیراخلاقی از جمله سرقت وسایل و دارایی‌های آنها و غارت خانه‌ها شوند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که موارد متعددی را به ثبت رسانده که حاکی از دست داشتن سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در سرقت برنامه‌ریزی‌شده دارایی‌ها و وسایل فلسطینی‌ها از جمله طلا، پول، تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ هستند.

این دیده‌بان در بیانیه خود اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از اواخر اکتبر به عملیات نظامی زمینی در داخل نوار غزه شامل یورش به مناطق مسکونی و منازل شهروندان فلسطینی ادامه داده و در این منطقه دست به بازداشت‌های بی‌هدفی در حق غیرنظامیان می‌زند.

به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، شواهد و مدارکی که دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه جمع‌آوری کرده، نشان می‌دهد که یورش‌های ارتش رژیم صهیونیستی فراتر از بازداشت‌های ظالمانه و اعدام‌های میدانی بوده و شامل تخریب عامدانه دارایی‌های فلسطینی‌ها و سرقت وسایل شخصی آنها و آتش‌ زدن خانه‌ها پس از غارت آنها در چارچوب طرحی است که به نظر می‌رسد یک انتقام‌گیری جمعی از فلسطینی‌ها است.

در ادامه این بیانیه آمده است، گزارش‌هایی که این دیده‌بان دریافت کرده با آنچه روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در تاریخ ۱۵ دسامبر جاری درباره مصادره مبالغی بیش از پنج میلیون شکِل (حدود یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۳۵۰ دلار آمریکا) توسط ارتش رژیم صهیونیستی همخوانی دارد.

این دیده‌بان همچنین اعلام کرد، مبلغ اعلام شده احتمالا بخش کوچکی از سرقت‌ها و غارت‌های سربازان ارتش رژیم صهیونیستی است.

ویدیویی از سه سرباز ارتش رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده که در یکی از پاساژهای کرانه باختری در حال فروش زیورآلات طلایی هستند که از خانه‌ای در غزه سرقت کردند.

 «می‌خواهیم بازی کنیم و آزاد باشیم»؛ رویاهای کودکان غزه برای سال نو

یک کودک غزه‌ای می‌خواهد به محله‌ای بازگردد که می‌شناسد و در آن سکونت داشته، دیگری می‌خواهد نزد اعضای خانواده‌اش برگردد، بچه دیگری هم رویای آزادی فلسطین را در سر داشته و دیگری که در حملات زخمی شده، می‌خواهد به زندگی عادیش برگردد و دختر بچه‌ای که از صدای بمباران‌ها هراس دارد، آرزویش این است همانند سایر کودکان جهان زندگی کند؛ اینها همه امیدها و آرزوهای کودکان آواره غزه برای سال جدید میلادی است.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عبدالسمیع الخالدی، ۱۱ ساله ساکن شهر رفح می‌گوید: می‌خواهم از وضعیت دایی‌ام مطمئن شوم، او در بیت حانون است و از دو ماه قبل هیچ اطلاعی از او نداریم. من او را خیلی دوست دارم و می‌خواهم بدانم که حالش خوب است و زخمی نشده، عادت کردم همیشه در تعطیلات همراه با بچه‌های دایی‌ام باشم که نزد ما در رفح می‌آیند، ما جلوی در خانه با دوچرخه بازی می‌کردیم و با شیرینی‌هایی که زن دایی‌ام درست می‌کرد، شاد می‌شدیم، اما آن لحظات را از دست دادم. چرا به خاطر اشغالگری نمی‌توانم به شکل عادی زندگی کنم؟

جهاد اسلامی: اشغالگران را مجبور می‌کنیم به شروطمان تن دهند

۲۱هزار و ۶۷۲ شهید آخرین آمار جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه/ سرقت ارتش رژیم اشغالگر از خانه‌های فلسطینی‌ها

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که مقاومت، اشغالگران را مجبور خواهد کرد که از شرط‌هایش پیروی کنند.

«مصعب البریم» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی گفت که مقاومت اشغالگران را مجبور خواهد کرد از شروطش که در رأس آن، آتش‌بس بوده پیروی کنند.

وی در ادامه گفت: «هرگز به دشمن اجازه نخواهیم داد تا فرصتی برای بازیابی توانایی جنگی خود و بازآرایی نیروهایش پیدا کند. »

از سوی دیگر «محمود مرداوی» از سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین روز شنبه تاکید کرد که تمامی اهدافی که اشغالگران اسرائیلی در غزه تعیین کرده بودند، از بین رفته است.

وی که با شبکه خبری «الجزیره مباشر» مصاحبه می‌کرد، افزود: «اشغالگران نمی‌توانند اراده مقاومت در نوار غزه را در هم بشکنند و مقاومت مانع از تحقق اهداف رژیم صهیونیستی خواهد شد. »

این مقام ارشد حماس تاکید کرد: «پیش از آغاز هرگونه مذاکره، درگیری‌ها باید متوقف شده و اشغالگران می‌بایست از غزه خارج شوند . »

رسانه‌های عبری با انتشار گزارش‌هایی، از جزئیات طرح جدید قطر برای توافق بین تل‌آویو و حماس خبر می‌دهند؛ توافقی که می‌تواند فشارهای سیاسی علیه کابینه اسرائیل را کاهش دهد اما حماس هنوز با آن موافقت نکرده است.

جروزالم‌پست ساعات پایانی شب گذشته با انتشار گزارشی در این باره نوشت «قطر پیشنهاد داده که در مرحله اول توافق، ۵۰ گروگان از سوی حماس آزاد و آتش‌بس چندهفته‌ای برقرار شود. »

این رسانه عبری درباره مرحله دوم این طرح گزارش داد که جزئیات آن هنوز منتشر نشده اما شکل‌گیری آن منجر به عقب‌‎نشینی نظامیان اسرائیلی از غزه خواهد شد.

راهپیمایی هزاران نفری در ملبورن استرالیا در حمایت از فلسطین

هزاران تن از حامیان فلسطین در خیابان‌های ملبورن در آخرین راهپیمایی سال جاری میلادی شرکت کرده و قول دادند تا زمانی که درگیری در غزه پایان یابد، به این تجمعات ادامه دهند.

این دوازدهمین راهپیمایی حمایتی از فلسطین در ملبورن استرالیا بود که امروز برگزار شد.

به نقل از پایگاه خبری ایج، پلیس تخمین می‌زند که حدود ۶۰۰۰ تن در این راهپیمایی شرکت کردند که بیشترشان چفیه با خود داشتند که نمادی از جنبش فلسطین است. آنها همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند و در آنها خواستار آتش بس در فلسطین بودند.

۱۲ هفته قبل، هفتم اکتبر سال جاری میلادی حماس در اقدامی غافلگیرانه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف نوار غزه حمله کرد و در پی آن، نیروهای رژیم صهیونیستی نیز دست به حملاتی گسترده زدند که در جریان آن بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن تاکنون شهید و حدود ۸۵ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیونی این باریکه نیز آواره شده‌اند.

 در جریان راهپیمایی در ملبورن، حامیان فلسطین شعار "فلسطین را آزاد کنید" و "از بهر تا نحر، فلسطین باید آزاد شود" را سر دادند. آنها همچنین گفتند که خواستار آزادی و حقوق بشر برای فلسطینی‌ها هستند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین شعار "همین الان آتش بس"، "فلسطین هرگز نمی‌میرد"، "اسرائیل گمشو بیرون" و "آزادی نزدیک است" سر دادند.

خاخام یهودی: اسرائیل خطرناک‌ترین جا برای یهودیان است

«حنان بک»، خاخام ارتدوکس مخالف صهیونیسم در سخنانی گفت که رژیم اشغالگر نتوانسته امنیت یهودیان را تامین کند، طوری که امروز به خطرناک‌ترین مکان برای آنها تبدیل شده‌است.

حنان بک، خاخام یهودی ارتدوکس مقیم انگلیس در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی در این باره اظهار داشت: به دور دنیا سفر کنید و در نهایت خواهید دید که امروز خطرناک‌ترین مکان برای یک یهودی؛ اسرائیل است.

وی گفت ۳۶ سال در انگلیس زندگی کرده و به این نتیجه رسیده‌است که یهودیان در سراسر جهان حتی در کشورهای مسلمان در صلح و امنیت زندگی می‌کنند.

حنان بک درباره عملیات «طوفان الاقصی» با تاکید بر اینکه درگیری در فلسطین با حمله حماس آغاز نشد، گفت: درگیری در ۱۵ مه ۱۹۴۸ آغاز شد؛ چراکه فلسطینی‌ها مورد کشتار و نسل کشی قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ اتفاق افتاد نتیجه سیاست رژیم صهیونیستی بود، از رهبران جهان خواست چشمان خود را باز کنند و درک کنند که کمک به رژیم اشغالگر به نفع یهودیان نیست.

کابینه رژیم صهیونیستی پیشنهاد قطر درباره آتش‌بس را بررسی کرد

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی جلسه‌ای را درباره پیشنهاد قطر درخصوص آزادی ۴۰ تا ۵۰ اسیر صهیونیستی در غزه در ازای آتش‌بس یک ماهه برگزار کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: کابینه جنگ پیشنهاد قطر درخصوص آزادی ۴۰ تا ۵۰ اسیر صهیونیستی در غزه در ازای آتش‌بس یک ماهه را بررسی کرد. پیشنهاد قطر شامل آزادی اسرای فلسطینی دارایی محکومیت‌های طولانی در زندان‌های اسرائیل در چارچوب معامله تبادل اسرا است.

این شبکه اعلام کرد: مرحله دومی هم وجود دارد که پیچیده‌تر است و جزئیات آن فاش نشده‌است، اما شامل درخواست برای عقب نشینی اسرائیل از غزه است. حماس و تل‌آویو پاسخی به این پیشنهاد نداده‌اند، اما وضعیت بهتر از قبل به نظر می‌رسد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از این مدعی شدند «دیوید بارنیا» رئیس موساد به کابینه این رژیم اطلاع داده‌است حماس اکنون خواهان آتش‌بس ۲۰ تا ۳۰ روزه در ازای ۵۰ کودک، زن و سالمند اسیر شده‌است.

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا یوآو گالانت، وزیر جنگ را از نشست با روسای موساد و شین بت منع کرده بود. این پس از آن بود که به هر روسای این دو نهاد دستور داده بود در نشست امنیتی که قرار بود در خصوص موضوعی حساس برگزار شود،‌ شرکت نکنند.

اما دفتر نتانیاهو اعلام کرد: «نخست وزیر، رئیس موساد را به چالش نمی‌کشد، کابینه جنگ طرفی است که خط مشی را تعیین می‌کند و در مورد مساله اسیران تصمیم می‌گیرد.»

در این راستا وبگاه آمریکایی «آکسیوس» به نقل از مقامات صهیونیست نوشت که قطر به «اسرائیل» اطلاع داده‌است که حماس «اساسا موافقت کرده» مذاکرات را برای دستیابی به توافقی جدید برای آزادی بیش از ۴۰ اسیر در غزه در ازای توقف جنگ برای یک دوره تا یک ماه از سر بگیرد.

این وبگاه گزارش داد که مقامات اسرائیلی با این پیام «با احتیاط شدید» برخورد می‌کنند و می‌گویند امیدوارند در آخر هفته توضیحات بیشتری دریافت کنند تا بفهمند آیا حماس واقعا جدی است یا خیر.

یکی از مقامات صهیونیست گفت: «پیام قطر هنوز بسیار مقدماتی، اما مثبت است، زیرا برای اولین بار از زمان پایان توافق قبلی، اشاره می‌کند که حماس آماده بازگشت به میز مذاکره است. بر این اساس، ما از حالت انجماد به سرمای شدید منتقل می‌شویم. »

وبگاه «واللا» به نقل از سه مقام بلندپایه اسرائیلی نوشت: «میانجی‌های قطری پیامی را به اسرائیل رساندند مبنی بر اینکه حماس به صورت اولیه موافقت کرده‌است که به میز مذاکره بازگردد تا توافقی منعقد شود که طی آن ۴۰ فرد از غزه در ازای آتش‌بس چند هفته‌ای و سایر شروط آزاد شوند.

کدخبر: 959444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟