یورش بامدادی گسترده اشغالگران به کرانه باختری/ بیش از 29 هزار نفر شهید و مفقود شده‌اند

در اولین دقایق بامداد امروز( شنبه ) که هشتاد و پنجمین روز «طوفان الاقصی» و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه است، شهر خان یونس به شدت بمباران شد.

منابع خبری گفتند که جنگنده های رژیم صهیونیستی، شهر خان یونس در نوار غزه را به شدت بمباران می کنند.

حماس: بیش از 29 هزار نفر شهید و مفقود شده‌اند

حملات رژیم صهیونیستی به غزه  - جنگ غزه

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه گفت که بیش از 29 هزار نفر طی حملات رژیم صهیونیستی شهید و مفقود شده‌اند.

«اسماعیل ثوابته» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه گفت از هفت اکتبر تاکنون ۲۹ هزار نفر شهید و مفقود شده‌اند.

وی به شبکه الجزیره گفت که بیش از هفت هزار نفر همچنان زیر آوار هستند و کار آواربرداری با توجه به حجم ویرانی‌ها و ادامه حملات و کمبود نیروها و امکانات با کندی پیش می‌رود.

اسماعیل ثوابته در ادامه گفت که ۸۰۰ هزار نفر در غزه امکان این که خود را به بیمارستان‌ها برسانند، ندارند. طبق آخرین برآوردها بیش از ۷۰ درصد شمال غزه طی بمباران‌های هوایی و حملات توپخانه ارتش اسرائیل از بین رفته است.

وزارت بهداشت فلسطین نیز در آخرین آمار خود از قربانیان حملات رژیم صهیونیستی خبر داده است که در پی این حملات از هفتم اکتبر تا کنون، ۲۱ هزار و ۵۰۷ نفر شهید و ۵۵ هزار و ۹۱۵ نفر نیز زخمی شده‌اند.

به گفته این وزارتخانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۷ نفر به شهادت رسیده و ۳۱۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

شلیک به سوی کاروان کمک‌های بشردوستانه

از سوی دیگر «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی گسترش دامنه عملیات در «خان یونس» در جنوب غزه شد.

وی گفت که تیپ چتربازان ارتش اسرائیل برای جنگ وارد خان یونس شده است تا تعداد تیپ‌هایی که در این منطقه مستقر شده‌اند، به هفت تیپ افزایش یابد.

 به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل ارتش اسرائیل روز گذشته اقدام به بمباران شدید زیرساخت‌های شهر خان یونس کرده است.

صبح امروز( شنبه ) همچنین توپخانه ارتش اشغالگر نیز به شدت مناطق مسکونی در مرکز شهر خان یونس را گلوله‌باران کرد.

از سوی دیگر رزمندگان فلسطینی تعدادی نفربر زرهی را در محله «شیخ رضوان» در غزه، اردوگاه جبالیا و اردوگاه البریج و خان یونس هدف قرار دادند که به گفته منابع فلسطینی ۱۸ نظامی اسرائیلی در این حملات کشته و زخمی شده‌اند.

در این میان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز خبر داد که نظامیان اسرائیلی صبح امروز اقدام به شلیک به سمت یک کاروان کمک‌های بشردوستانه کردند؛ در حالیکه این کاروان در همان مسیری حرکت می‌کرد که ارتش اسرائیل پیش از این مشخص کرده بود.

«توماس وایت» مدیر آنروا در غزه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مسئول این کاروان ما و تیمش آسیبی ندیده‌اند، اما به یک کامیون خسارت وارد شده است؛ هرگز نباید تیم امدادی مورد هدف قرار گیرد . »

به گفته او از ابتدای جنگ تاکنون ۳۰۸ نفر از کارکنان آنروا که در پناهگاهها مشغول خدمات‌رسانی به آوارگان بودند کشته شده و ۱۰۹۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

سازمان ملل، جنایات رژیم صهیونیستی را وحشی‌گری قرن توصیف کرد

امروز همچنین «فرانچسکا آلبانیز» نماینده حقوق بشری سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین، گفت که اسرائیل به بهانه نابودی حماس، ارزشی برای جان مردم غزه قائل نیست. او گفت: اسرائیل به بهانه نابودی حماس بیش از ۲۰ هزار نفر را تاکنون در غزه کشته است؛ چرا اسرائیل هیچ توجهی به جان فلسطینی‌ها نمی‌کند؟.

این مقام سازمان ملل، جنایات رژیم صهیونیستی را «وحشی‌گری قرن» توصیف کرد.

اسرائیل در یک «تله استراتژیک خطرناک» گیر افتاده است

 روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت که رژیم صهیونیستی بین جبهه‌های شمال و جنوب در یک «تله استراتژیک خطرناک» گیر افتاده و با یک جنگ فرسایشی طولانی مواجه است.

آموس هارئیل، تحلیلگر امور نظامی روزنامه هاآرتص درباره افتادن رژیم صهیونیستی در یک تله استراتژیک خطرناک به خاطر عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین گفت: ناچیز شمردن تهدیدات امنیتی در مرزهای غزه باعث شد تا بیشتر کسانی که در آنجا زندگی می‌کردند، احساس کنند که خطرات اندکی وجود دارد اما آنچه در هفتم اکتبر رخ داد وضعیت زندگی روتین اسرائیلی‌ها را به صورت ریشه‌ای تغییر داد. هنوز مشخص نیست که آیا می‌توان از این تله خارج شد و چگونه باید این کار را کرد؟ ما شاهد یک جنگ فرسایشی طولانی در امتداد مرزهای شمالی و جنوبی هستیم. خطر تشدید تنش در جبهه لبنان و ورود به جنگ در این جبهه همچنان وجود دارد و امکان دارد نزاع گسترده‌تری با ایران و گروه‌های مسلح دیگر از جمله حزب‌الله رخ بدهد.

وی گفت: آنچه اسرائیل در نوار غزه محقق کرده است بسیار اندک است. در حالی که خسارت‌ها هر روز رو به افزایش است. این مسئله همزمان با بحران جدیدی در نیروهای ذخیره ارتش رخ می‌دهد.

یوسی میلمن، تحلیلگر صهیونیست از افزایش نگرانی مردم و ارتش رژیم صهیونیستی به ویژه سربازان ذخیره درباره تبدیل جنگ به یک جنگ فرسایشی طولانی خبر داد.

هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز پیش از این با اشاره به احتمال ورود رژیم صهیونیستی به یک جنگ فرسایشی طولانی گفت: جنگ غزه اهداف ضروری دارد که محقق کردن آن آسان نیست. راهکارهای سحرآمیز و راه‌های کوتاه مدتی برای از بین بردن حماس وجود ندارد.

بر اساس گزارشات رسانه‌های رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی توانسته با رژیم صهیونیستی مقابله کرده و این رژیم را شکست بدهد. حدود ۱۰۰ هزار اسرائیلی منطقه مرزی با لبنان را به خاطر ترس از حملات موشکی حزب‌الله لبنان ترک کرده‌اند. در حالی که جدول زمانی برای بازگشت آنها به این مناطق و پایان این وضعیت ایجاد نشده است.

 آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و عضو کنست شهرک‌های هم مرز با لبنان را به اردوگاه جبالیا در شمال غزه تشبیه کرده، از این نظر که این شهرک‌ها ویران شده‌اند و مقاومت لبنان همچنان در حال نابود کردن شهرک‌های بیشتری است.

این در حالی است که همزمان با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و مقابله مقاومت فلسطین با نیروهای این رژیم مقاومت لبنان نیز حملات موشکی خود را علیه پایگاه‌ها و تجمعات ارتش رژیم صهیونیستی در مرزها ادامه می‌دهد.

حماس ادعای رسانه‌های صهیونیستی درباره توقف جنگ را رد کرد

جنبش حماس ادعای رسانه‌های صهیونیستی درباره عقب‌نشینی این جنبش از شرط توقف جنگ در غزه برای توافق مبادله اسرا را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، سرویس امنیتی «المجد» (ارگان امنیتی حماس) در رابطه با ادعای رسانه‌های صهیونیستی درباره احتمال توقف جنگ یا آتش‌بس در غزه تاکید کرد که باید به روایت مقاومت اعتماد کرد نه رسانه‌های عبری زبان که وابسته به دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی هستند.

پیش تر شبکه کان رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که حماس از شرط توقف جنگ برای توافق مبادله اسرا صرف نظر کرده است.

پیش از این مقامات حماس بارها تأکید کرده بودند که شرط مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی توقف جنگ در غزه است.

تجمع اعتراض آمیز در لندن در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی

لندن شاهد برگزاری تجمع اعتراضی در محکومیت تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی به کادر پزشکی و خبرنگاران در نوارغزه بود.

هشت عملیات موفق حزب الله  علیه رژیم صهیونیستی طی یک روز

حزب الله لبنان مسئولیت هشت عملیات علیه رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی طی روز جمعه را برعهده گرفت که ضربات محکمی به متجاوزان وارد کرد.

یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به نابلس و شهرک الجزون رام الله

نظامیان رژیم اشغالگر بامداد امروز شنبه به روستای روجیب در شرق نابلس یورش بردند.

اشغالگران صهیونیست همچنین با یورش به اردوگاه الجلزون در رام الله، شهروندان را مورد ضرب و شتم قرار داده و وسایل زندگی شان را در منازل آنها تخریب کردند.

منابع خبری همچنین از یورش نظامیان صهیونیست به شهرک برطعه در جنوب جنین  و شهرک جناتا در جنوب بیت لحم خبر دادند.

شهادت چند فلسطینی در بمباران منطقه الزوایده در نوار غزه

منابع فلسطینی از شهید و زخمی شدن چندین غیرنظامی در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به منطقه الزوایده در مرکز نوار غزه خبر دادند.

این منابع همچنین از حمله توپخانه ای سنگین رژیم صهیونیستی به اطراف خیابان صلاح الدین و شرق اردوگاه النصیرات در نوار غزه خبر دادند

یورش نظامیان صهیونیست به شهرک العبیدیه در کرانه باختری

منابع خبری از یورش نظامیان صهیونیست به شهرک العبیدیه در شمال بیت لحم واقع در کرانه باختری اشغالی خبر دادند.

کدخبر: 959080 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟