نتانیاهو : به ازای آزادی هر10اسیراسرائیلی یک روز آتش بس بیشترخواهد شد/ پایان امروز آخرین مهلت آتش بس در غزه

 به گزارش کانال تلگرامی الاعلام العسکری، تصویر تحویل سومین گروه اسیران رژیم صهیونیستی در غزه به صلیب سرخ جهانی در چارچوب توافق آتش بس موقت انسانی و آزادی اسرا را منتشر کرد.

«دیا رشوان» رئیس سرویس اطلاعات دولتی مصر گفت:  بامداد امروز ( دوشنبه ) در مرحله سوم ، ۱۳ اسیر رژیم صهیونیستی که در بین آنها یک تبعه روس نیزهم دیده می شود . همچنین ۳۹ اسیر فلسطینی به عنوان بخشی از آتش‌بس چهار روزه تبادل شدند.

وی افزود : بر اساس بندهای توافقنامه آتش بس در غزه ، پایان امروز (دوشنبه ) چهارمین و آخرین روز آتش بس در نوار غزه محاصره شده است.

رشوان در این باره گفت: «امروز مقامات مصری فهرستی از اسرای نوار غزه دریافت کرده‌اند که شامل 12 اسیراسرائیلی و یک تبعه روس است. آن‌ها همچنین فهرستی از فلسطینی‌هایی دریافت کرده‌اند که قرار است از زندان‌های اسرائیل آزاد شوند و تعدادشان ۳۹ نفر است. این تبادل امروز انجام شد.

چهارشنبه، حماس و رژیم صهیونیستی با آتش‌بس چهار روز و تبادل اسرا موافقت کردند. آتش‌بس در غزه از جمعه آغاز شد. مرحله اول تبادل اسرا نیز روز جمعه انجام شد. مقامات اشغالگر جمعه ۳۹ اسیر فلسطینی را که بیشتر آنها زن و کودک بودند در ازای ۱۳ اسیر صهیونیست آزاد کردند.

طبق توافق تبادل اسرا در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

۳ اسیر تایلندی و یک اسیر روسی تحویل صلیب سرخ شد

تبادل سومین گروه اسیران فلسطینی و اسرائیلی امروز انجام شد

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) یکشنبه شب اعلام کرد که در چارچوب مرحله سوم مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی، ۱۳ اسیر صهیونیست دیگر، ۳ اسیر تایلندی و یک اسیر روسی را تحویل صلیب سرخ داده است.

روز یکشنبه نیز، مرحله دوم تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی با چند ساعت تأخیر انجام شد و در این مرحله ۳۹ اسیر فلسطینی و ۱۳ اسیر صهیونیست به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

سخنگوی گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس اعلام کرده بود که ۱۳ اسیر اسرائیلی و نیز چهار نفر با ملیت‌های خارجی(تایلندی) را تحویل صلیب سرخ داده‌اند تا به گذرگاه رفح منتقل شوند.

شبکه سی‌ان‌ان نیز امروز با استناد به ادعای یک مقام رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داد که قرار است یک شهروند آمریکایی، روز یکشنبه برای اولین بار از آغاز آتش‌بس چهار روزه میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت فلسطین از اسارت آزاد شود.

طبق این گزارش، در حال حاضر سه شهروند آمریکایی، از جمله ۲ زن و یک کودک چهار ساله در اسارت حماس قرار دارند.

پایان امروز آخرین مهلت آتش بس در غزه

تبادل سومین گروه اسیران فلسطینی و اسرائیلی امروز انجام شد

بر اساس بندهای توافقنامه آتش بس در غزه ، پایان امروز (دوشنبه ) چهارمین و آخرین روز آتش بس در نوار غزه محاصره شده است.

تماس تلفنی بایدن و نتانیاهوبرای ادامه آتش بس

نتانیاهو و بایدن برای چندمین بار تلفنی گفت‌وگو کردند که در اثنای این گفت‌وگو نتانیاهو علی رغم تأکید بر ازسرگیری حملات به نوار غزه بعد از پایان آتش‌بس، به صورت ضمنی از پیشنهاد بایدن برای  تمدید آتش بس در مقابل آزادی اسرای اسرائیلی استقبال کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل گزارش داد که وی گفته است: با بایدن صحبت کردم و به او اطلاع دادم که اسرائیل با پایان آتش بس، عملیات خود در غزه را با قدرت کامل از سر خواهد گرفت.

خبرگزاری رویترز به نقل از نتانیاهو همچنین گزارش داد که او گفته است رژیم تل آویو از امکان آزادی 10 «گروگان» (اسیر) به ازای هر روز آتش بس بیشتر استقبال می‌کند.

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل نیز در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان با تکرار این مطلب گفته است آتش‌بس حاکم در غزه می‌توان به ازای آزادی 10 اسیر صهیونیست یک روز بیشتر تمدید شود.

 کاخ سفید در بیانیه خود مدعی شده است که بایدن و نتانیاهو توافق کردند به تلا‌ش‌ها و کار برای آزادی همه اسرای اسرائیلی ادامه دهند.

کاخ سفید با تأیید خبر تماس تلفنی بین بایدن و نتانیاهو اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا طی این تماس تلفنی تأکید کرد: راه حل دو کشور تنها راه تضمین امنیت بلندمدت برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است و ما از این هدف دست نخواهیم کشید!

کاخ سفید در بیانیه خود مدعی شده است که بایدن و نتانیاهو توافق کردند به تلا‌ش‌ها و کار برای آزادی همه اسرای اسرائیلی ادامه دهند.

گفتنی است مقاومت فلسطین در غزه نزدیک به 250 اسیر نظامی دارد که حساب این اسرا با اسرای غیرنظامی جداست.

 استقبال از اسرای فلسطین آزاد شده

39 اسیر فلسطینی که عمدتا نوجوان و جوان بودند بامدادامروز بر اساس توافق و در سومین دور تبادل اسرا در مقابل 13 اسیر صهیونیست آزاد شدند و این اسرای فلسطینی در شهرها و روستاهای خود مورد استقبال هم‌وطنان خود قرار گرفتند.

اسیران اسرائیلی آزاد شده، در شمال نوار غزه بازداشت بودند

پایگاه اینترنتی کانال ۱۲ اعلام کرد: اسیران اسرائیلی در منطقه‌ای نگهداری می‌شدند که نظامیان رژیم صهیونیستی در آن حضور داشتند.

شبکه تلویزیونی «المیادین»، شبکه «کان» اسرائیل اعلام کرد بیشتر اسیران آزاد شده (صهیونیست) به نظر می‌رسد در شمال نوار غزه اسیر بودند.

 پایگاه اینترنتی کانال ۱۲ اعلام کرد: ربوده شدگان با حضور ساکنانی از شهر غزه و با نمایش قدرت نیرو‌های قسام از غزه منتقل شدند.

شبکه تلویزیونی «المیادین»،  به نقل ازشبکه «کان» خبر داد: اسیران اسرائیلی در منطقه‌ای نگهداری می‌شدند که ارتش اسرائیل در آن فعالیت می‌کرد.

 به ازای آزادی هر10اسیراسرائیلی یک روز آتش بس بیشترخواهد شد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید شب گذشته (یکشنبه ) گفت که احتمال تمدید توقف چهار روزه درگیری‌ها بین اسرائیل و حماس که روز جمعه آغاز شد وجود دارد، اما تاکید کرد این تصمیم بر عهده حماس است.

به گزارش "پولیتیکو", سالیوان در مصاحبه با شبکه "ان بی‌سی" گفت: مطمئناً احتمال تمدید توقف درگیری‌ها وجود دارد و ما علاقه داریم این اتفاق رخ دهد.

سالیوان افزود: رژیم صهیونیستی گفته است به ازای هر 10 اسیر دیگر که حماس آزاد کند، وقفه در درگیری‌ها را یک روز دیگر تمدید کند.

وی اظهار کرد : حماس باید تصمیم بگیرد که آیا برای آزاد کردن 10 گروگان دیگر آماده است یا خیر. اسرائیل پیشنهاد خود را ارائه کرده است. آن‌ها آماده‌اند تا وقفه در جنگ را تمدید کنند.

وی ادامه داد: بنابراین توپ در زمین حماس است. آیا حماس اقدام خواهد کرد و 10 گروگان دیگر را آزاد خواهد کرد؟ اگر آن‌ها این کار را نکنند، پس آن‌ها تصمیم به ادامه جنگ گرفته‌اند، نه اسرائیل. "

اسرائیل به هیچ پیروزی معناداری در برابر حماس دست نیافته است

 پایگاه خبری راشاتودی در گزارشی درباره سیاست‌های شکست خورده رژیم صهیونیستی در غزه نوشت: رژیم صهیونیستی نتوانسته در ماجرای جنگ غزه به هیچ پیروزی معناداری در برابر مبارزان فلسطینی دست پیدا کند و اقدامات حماس در این جنگ، محبوبیت آن را جهانی کرده است.

راشاتودی می‌نویسد: اسرائیل پس از رد مکرر آتش بس با حماس و «مضحک» خواندن این ایده، در نهایت با طرح مربوط به وقفه چهار روزه در جریان درگیری‌های خود با حماس در غزه و تبادل اسرا موافقت کرد. شش هفته مرگ و ویرانی که رهبران اسرائیلی و غربی عنوان می‌کردند بایستی به نابودی قطعی حماس منتهی شود، اکنون چهره جنبش فلسطین را در سراسر جهان عرب و حتی فراتر از آن تقویت کرده است.

اگرچه طرح آتش‌بس چهار روزه‌ای که جمعه اجرایی شد، و امرور ( دوشنبه ) پایان می پذیرد ،  آرامشی را برای همه کسانی که بیشترین آسیب را از جنگ در نوار غزه دیدند، به همراه آورد. با این وجود از بسیاری جهات فاجعه‌ای برای دولت اسرائیل محسوب شد. علاوه براین، همچنان که زنان و کودکانی که در اسارت به سر می‌برند، دوباره نزد خانواده های خود باز می‌گردند، خطر مربوط به از سرگیری دوباره جنگ نیز بیشتر می‌شود.

به گفته نهادهای حقوق بشری و منابع فلسطینی در جنگ غزه از هفتم اکتبر بیش از ۲۰ هزار فلسطینی شهید شدند که بیش از هشت هزار آن کودک هستند. با بیرون کشیدن تعداد زیادی از قربانیان از زیر آوار این تعداد نیز رو به افزایش است. همچنین نزدیک به ۳۷ هزار نفر زخمی شدند.

کدخبر: 949804 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟