اعتراف رسانه‌های تل‌آویو به تحقیر تاریخی اسرائیل

به گزارش رکنا ، بعد از ضربه سنگین اطلاعاتی و امنیتی رژیم تلاویو در ۷ اکتبر، ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای نابودی حماس وارد نوار غزه شده و حالا دچار سردرگمی شدید در این نوار شده است. کار به جایی رسیده است که رسانه‌های رسمی رژیم تلاویو لب به اعتراف گشوده‌اند که به چند اعتراف تاریخی این رسانه‌ها اشاره می‌کنیم.

هاآرتص: این جنگ تحقیرآمیزتر از جنگ‌های قبلی است، ما تا این حد درمانده نبودیم!

 

اعتراف رسانه‌های تل‌آویو به تحقیر تاریخی اسرائیل

 

روزنامه عبری "هاآرتص" با انتشار مقاله‌ای به قلم "یوسی کلاین" منتشر کرده است که در این مقاله درباره ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اشاره کرده است و می‌نویسد: «تیم شکست خورده ما حاضر به ترک زمین نیست و می خواهد بازی کند تا برنده شود. او به دنبال پیروزی نیست، بلکه به دنبال "تصویر پیروزی" با ویرانه‌های غزه است. چه چیزی می خواهید؟ ما حماس را تضعیف نکردیم، اما غزه را با خاک یکسان کردیم و اکنون آماده ایم تا یک کمیته تحقیقاتی کارهایی را انجام دهد که ما قادر به انجام آن نبودیم.»

 

اسرائیل هیوم: با اینکه از حمله حماس اطلاع داشتیم چرا سهل‌انگاری کردیم؟

 

اعتراف رسانه‌های تل‌آویو به تحقیر تاریخی اسرائیل

 

روزنامه اسرائیلی «اسرائیل هیوم» در مقاله‌ای به قلم یوآو لیمور، تحلیلگر امور نظامی، درباره شکست اطلاعاتی اسرائیل در حمله حماس اشاره کرده و نوشته است که اطلاعات اسرائیل از طرح حمله حماس اطلاع داشت، اما سهل انگاری کرد. وی نوشته است: «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، که پدر شکست در غزه است، مردی که اساساً حماس را ساخته، تقویت و متنعم کرد و از هرگونه پیشنهاد یا تلاش برای ترور آن جلوگیری کرد.»

یدیعوت آحارونوت: برآوردهایی که در ۷ اکتبر سقوط کردند!

 

اعتراف رسانه‌های تل‌آویو به تحقیر تاریخی اسرائیل

 

روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارونوت" با افشای جزئیات جدیدی از شکست امنیتی اسرائیل در عملیات «طوفان الاقصی» پرده برداشته و در این گزارش آورده است که تمامی برآوردها و اطلاعات ارائه شده از سوی مقامات امنیتی اسرائیل سقوط کرده‌اند. یوسی یوشوا تحلیلگر امور نظامی نوشته است: «لشکر غزه قبلاً یک سال و نیم پیش یک برنامه آماده سازی برای حمله ای مشابه تهیه کرده بود و حتی یک نام رمز به آن داده شد. این نه در ارزیابی اطلاعاتی ارتش اسرائیل و نه ارزیابی شین بت (دستگاه اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی) آمده بود. این اشتباه راهبردی و تاریخی بود که یک افسر ارشد می‌گوید:هیچ عنصر نظامی وجود ندارد که آموزش های حماس را ندیده باشد. ما ۵۲ روز است که تاوان این اشتباه را می دهیم و عاقبت آن را هم نمی‌دانیم.»

 

هاآرتص: موضوع اسرای اسرائیل به نقطه ضعف اسرائیل تبدیل شده است.

 

اعتراف رسانه‌های تل‌آویو به تحقیر تاریخی اسرائیل

تبادل اسرا نیز موضوع چالشی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، به طوری که اگر طرح تبادل اسرا که از طرف حماس مطرح شده را نادیده بگیرد، مخالفان نتانیاهو و خانواده‌های اسرا ساکت نخواهند نشست و اگر تن به خواسته‌های حماس بدهد نوعی شکست برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. حالا تبادل اسرا انجام شده و روزنامه هارتص این را شکست را پذیرفته است. در گزارش هاآرتص آمده است: «موضوع اسرا تبدیل به نقطه ضعف جنگی شده است که ۵۵ روز است ادامه دارد. سطوح سیاسی و نظامی تصمیم گرفتند که دو هدف، تضعیف توان نظامی و استبدادی حماس و بازگرداندن همه اسرا، به یک اندازه اهمیت داشته باشند.»

منبع : فارس

کدخبر: 952908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟