جلسه تصمیم‌گیری درباره طرح اصلاح قانون آزمون سراسری امروز برگزار می شود/ ان‌شاءالله مطالبات گندمکاران به‌زودی پرداخت می‌شود

به گزارش  رکنا به نقل از خانه ملت ، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز( دوشنبه ) مجلس در تذکری اظهار کرد: مدت‌هاست که طرح اصلاح قانون آزمون سراسری با وجود اینکه بصورت یک فوریتی مطرح شده است، آماده طرح در صحن است اما مدتهاست که زمان آن گذشته است؛ هر زمان که تذکر دادیم بعضاً گفته شده که شورای عالی انقلاب فرهنگی نظراتی در این مباحث دارد.

وی گفت: الان چند صد هزار نفر جوان و نوجوان نمی‌دانند که برای سال ۱۴۰۳ چه وضعیتی خواهند داشت که اگر اعضای خانواده آنها را هم حساب کنیم، چند میلیون نفر هستند که در این شرایط بلاتکلیفی قرار دارند؛ یکی از جاهایی که سرمایه اجتماعی آسیب می‌بیند همین جاست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر این طرح اشکال اساسی داشت، از ابتدا نباید می‌گذاشتیم که در این گردونه بیاید اما امروز که این طرح وارد این گردونه شده و گزارش کمیسیون آماده طرح است، باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

به گزارش رکنا ، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: امروز بعد از ظهر جلسه‌ای با حضور وزرای محترم و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه داریم و قطعا در آنجا تصمیم‌گیری می‌شود و این طرح در مسیر خود قرار خواهد گرفت.

ان‌شاءالله مطالبات گندمکاران به‌زودی پرداخت می‌شود

 به گزارش رکنا ،  رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم علی آباد کتول که خواستار توجه دولت به موضوع پرداخت مطالبات کشاورزان و همچنین کود مورد نیاز آنها شد، گفت: ان‌شاءالله این مطالبات حتماً به زودی پرداخت می‌شود.

رحمت الله نوروزی در جلسه علنی امروز( دوشنبه ) مجلس در تذکری با انتقاد از دولت به دلیل پرداخت نکردن مطالبات گندمکاران گفت: کشاورزان خرداد ماه گندم را تحویل داده‌اند و آقای رئیس جمهوری بارها به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور داده است که مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

این نماینده مجلس با اشاره به نیاز کشاورزان به کود تاکید کرد: کشاورزان نیاز به کود دارند و ریاست سازمان برنامه و بودجه در این زمینه توجهی ندارد. این درحالیست که بر اساس گفته وزیر جهاد کشاورزی آقای رئیس جمهوری در این زمینه دستور داده است.

نماینده علی آباد کتول با تاکید بر اینکه در ۳ استان شمالی کشور در موضوع پول گندم و خرید کود مشکل داریم، از قطعی مکرر برق و ایجاد مشکلات برای کشاورزان در این خصوص انتقاد کرد و خواستار توجه دولت به این مسائل شد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر تاکید کرد: این موضوع هفته گذشته مطرح شد و پیگیری‌های لازم نیز انجام گرفته است؛ ان‌شاءالله این مطالبات حتماً به زودی پرداخت می‌شود.

کدخبر: 921378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟