آموزش‌ و پرورش بروجرد برای برگزاری امتحانات نهایی زیرساخت ندارد

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، نریمان سبحانی‌نیا امروز (۲۶ اردیبهشت‌ ماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در خرداد امسال ۱۰ هزار دانش‌آموز در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در امتحان نهایی شرکت می‌کنند. در حالی‌ که امتحانات نهایی باید در حد کنکور سراسری برگزار شود، آموزش‌ و پرورش بروجرد برای برگزاری امتحانات نهایی زیرساخت ندارد.

وی ادامه داد: امسال ۵۰ درصد کنکور، نمره امتحانات نهایی است؛ اما امکانات برگزاری امتحانات نهایی در بروجرد فراهم نیست.

او با بیان اینکه امتحانات نهایی از ۳۰ اردیبهشت به مدت حدود یک‌ ماه برگزار می‌شود، بیان کرد: ۲۲ حوزه امتحانی در بروجرد پیش‌بینی شده و علاوه بر سالن اجتماعات مدارس، چهار سالن ورزشی برای برگزاری امتحانات نهایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای آموزش‌ و پرورش، شهریه مدارس هیأت امنایی برای سال آینده ۵۰ درصد افزایش یافت و مقطع ابتدایی ۶۰۰ هزار تومان، متوسطه اول ۸۰۰ هزار تومان و متوسطه دوم ۹۰۰ هزار تومان تعیین شد.

مدیر آموزش‌ و پرورش بروجرد افزود: رسالت این دستگاه تربیت انسان‌هاست و این رسالت عظیم برعهده معلمان است. بنابراین همه امکانات باید بسیج شوند تا دانش‌آموزان با ویژگی‌هایی مانند داشتن ایمان، سلامت جسمی و روحی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت شوند. اهمیت آموزش‌ و پرورش بر کسی پوشیده نیست و اهمیت این مجموعه نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر است، چون پیکره یک جامعه، آموزش‌ و پرورش است.

کدخبر: 997987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟