فیلم عجیب از ریزش کوه همزمان با زلزله در 2 استان ایران
حجم ویدیو: 3.39M | مدت زمان ویدیو: 00:00:27

زلزله صبح امروز در استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری هیچ خسارت جدی در بر نداشت.

 

ریزش کوه در منطقه «کوه دمه شیمبار» درپی زمین لرزه صبح امروز

به گزارش رکنا ، غلامعباس بهرامی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص خسارت زلزله صبح امروز در استان چنین توضیح داد:با ریزش برداری جاده اندیکا - شهرکرد ناشی از وقوع زمین لرزه، در حال حاضر تردد در تمامی راه های استان خوزستان برقرار است.

با توجه به کوهستانی بودن شهرهای ایذه، دهدز، لالی، مسجدسلیمان و هفتکل، هیچ گونه انسداد محوری در این شهرستان ها گزارش نشده و تمامی مسیرها باز هستند.

اعزام تیم امداد هوایی هلال احمر خوزستان به مناطق زلزله زده در شهرستان اندیکا

همچنین مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان از اعزام یک فروند بالگرد امدادی و تیم پشتیبانی از عملیات امداد و نجات این جمعیت به روستاهای تحت تأثیر از زلزله ۵.۷ ریشتری امروز صبح در منطقه قلعه خواجه شهرستان اندیکا خبر داد.

خدادادی در خصوص آخرین مراحل عملیات پس از زلزله اینگونه گفت:با توجه به کوهستانی بودن منطقه و ضرورت ارزیابی هوایی و حضور تیم امداد هوایی جمعیت هلال در منطقه  این تیم به منطقه اعزام شد.

این زمین لرزه در پشت کوه تاراز به وقت پیوسته است، در شعاع ۱۵ کیلومتری کانون زلزله ۷۲ روستا وجود دارد که به دلیل بافت عشایری و تراکم بالا سطح آسیب دیدگی کم بوده است.

لحظه وقوع زلزله در «چلگرد» شهرستان کوهرنگ

سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در خصوص عملیات امداد و نجات در این استان بعد از وقوع زلزله چنین گفت : با توجه به اینکه به تعدادی از خانه‌های روستایی و شهری شهرستان کوهرنگ خسارت وارد شده و امکان سکونت در آن وجود ندارد، مقدمات لازم برای اسکان اضطراری این خانواده‌ها فراهم شده است.

آخرین وضعیت زلزله در چهارمحال بختیاری و خوزستان از زبان رئیس مدیریت بحران کشور

 رییس سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت مناطق تحت تاثیر زلزله ۵.۷ ریشتری در مرز میان دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان را تشریح کرد.

"اسماعیل نجار" رییس سازمان مدیریت بحران همچنین گفت: حوالی ساعت ۶:۰۹ صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر منطقه چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری و قلعه خواجه در استان خوزستان را لرزاند.

وی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب از سوی استانداری به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شدند، تصریح کرد: تا کنون چهار پس لرزه که بزرگترین آنها ۳.۵ ریشتر بزرگی داشته، این منطقه را تحت تاثیر قرار داده و با توجه به پس لرزه‌های رخ داده به احتمال خیلی زیاد زلزله ۵.۷ ریشتری همان زلزله اصلی بوده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود :تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی در این مناطق به حالت آماده باش درآمده‌اند، همچنین مورد فوتی نیز تاکنون نداشتیم.

نجار با بیان اینکه ارزیابان در حال ارزیابی منطقه هستند، خاطرنشان کرد: در حدود ۲۰ روستا مواردی از وقوع خسارت مالی گزارش شده است که تیم های ارزیاب در حال بررسی آن هستند و پس از نهایی شدن نسبت به جبران خسارات اقدام خواهد شد.

کدخبر: 726786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟