مجردها و زوج‌ های جوان برای جداسازی یارانه از سرپرست خانواده کجا ثبت‌نام کنند؟

به گزارش رکنا، از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها سامانه‌هایی برای رسیدگی به اعتراض‌ها و ثبت‌نام جاماندگان از یارانه اعلام شد تا افراد با مراجعه به این سامانه‌ها درخواست‌های خود را ثبت کنند.

از آنجایی‌که اعتراض‌ها و نگرانی‌های مردم در خصوص دریافت یارانه و اعتراض به دهک بندی‌ها مطرح شد، رئیس‌جمهور روز ۲۴ اردیبهشت‌ماه به سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور داد تا مبلغ کمک معیشتی ماه اول (اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) به‌حساب همه افرادی که تا ماه قبل مشمول دریافت یارانه بوده‌اند، اما یارانه کمک معیشتی را دریافت نکرده‌اند و متقاضی تجدیدنظر در دهک بندی خود هستند، واریز شود.

بر این‌ اساس، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، کمک معیشتی ماه نخست را به‌حساب همه افراد متقاضی در سامانه اعتراض به دهک بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واریز کرد تا پس از تأیید اعتراض، قابل برداشت باشد. در همین راستا وزارت کار هم موظف شد تا در مدت یک‌ماه همه درخواست‌ها را بررسی کند.

جاماندگان از یارانه ثبت‌نام کنند

جاماندگان یارانه، افرادی که پیش‌ازاین به هر دلیلی یارانه دریافت نمی‌کردند و اکنون متقاضی دریافت یارانه هستند، برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را شماره‌گیری کنند و سپس برای ثبت‌نام به آدرس اینترنت my.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه خانوار خود اقدام کنند.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از امکان ثبت‌نام برای افراد جدید و جامانده از یارانه تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه هفته جاری (چهارم خردادماه ۱۴۰۱) خبر داده است؛ از این‌رو در اختیار داشتن شماره همراه به نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید و جامانده از یارانه ضروری است.

اعتراض به دهک بندی‌ها در سامانه حمایت

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اعلام کرد: افرادی که تا فروردین‌ماه امسال یارانه نقدی دریافت می‌کردند و در اردیبهشت‌ماه امسال یارانه کمک معیشتی به‌حساب آنها واریز نشده، در دهک دهم قرار گرفته‌اند و مشمول پرداخت یارانه نمی‌شوند.

این افراد می‌توانند در اعتراض به دهک بندی یارانه‌ها به سامانه اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان «حمایت» به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

همچنین سامانه‌های تلفنی و گویا به شماره‌های ۰۲۱۶۳۶۹ و ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤال‌های یارانه‌ای مردم است.

مجردها برای دریافت یارانه از چه طریقی اقدام کنند؟

افراد مجردی که یارانه آنان قطع شده یا تاکنون یارانه نمی‌گرفتند، می‌توانند ثبت‌نام برای دریافت یارانه انجام دهند. این افراد با مراجعه به سایت my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام یارانه به‌صورت مستقل اقدام کنند.

فرزندانی که به سن بلوغ رسیده‌اند و مجردهایی که پیش‌ازاین یارانه دریافت می‌کردند، نمی‌توانند یارانه خود را از سرپرست خانوار جدا کنند.

فرزندانی که به سن بلوغ رسیده‌اند و مجرد هستند و می‌خواهند یارانه‌شان را از خانواده جدا کنند، چه کنند؟

فقط با ازدواج و دریافت و ارایه گواهی عدم سازش، به پلیس +۱۰ مراجعه کنند و از این طریق امکان پذیر است.

زوج‌های جوان برای جداسازی یارانه از سرپرست خانوار کجا ثبت‌نام کنند؟

همه افرادی که از خانواده خود جدا شده‌اند، با اسنادی نظیر عقدنامه و شناسنامه به پلیس +۱۰ مراجعه و گواهی مربوط را دریافت کنند.

با دریافت این گواهی افراد می‌توانند به سامانه my.gov.ir مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام، یارانه خود را جدا کنند.

زوج‌هایی که طلاق گرفته‌اند چگونه یارانه خود را دریافت کنند؟

این افراد در صورت جدایی از همسر با در دست‌داشتن گواهی طلاق به پلیس +۱۰ مراجعه و گواهی مربوط را دریافت کنند. با دریافت این گواهی افراد می‌توانند به سامانه my.gov.ir مراجعه کرده و یارانه خود را جدا کنند.

زوجین می‌توانند جدا از هم یارانه بگیرند؟

خیر، مگر با حکم دادگاه و مراجعه به فرمانداری امکان پذیر است.

سایت یا سامانه‌ای که همیشه برای جدا کردن یارانه پس از ازدواج باشد، وجود دارد، این افراد کجا باید بروند؟

افرادی که یارانه بگیر هستند باید به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

افرادی که از این پس ازدواج می‌کنند، برای جدا کردن یارانه به کدام سایت مراجعه کنند؟

برای این افراد نیز اگر یارانه بگیر هستند، باید به پلیس +۱۰ مراجعه شود.

کدخبر: 785039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟