قیمت خدمات قالیشویی اعلام شد + لیست قیمت

به گزارش رکنا اقتصادی، مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛  با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و افزایش تقاضای عمومی برای استفاده از خدمات قالیشویی اعلام کرد: با توجه به تجارب گذشته مبنی بر سوءاستفاده برخی افراد سودجو در ایجاد واحدهای صنفی غیرمجاز که با استفاده از امکانات حداقلی مانند چند خط تلفن و یک دستگاه وانت بار اقدام به فعالیت و تبلیغات گسترده در این زمینه می کنند که غالباً بدلیل نداشتن مجوزهای مربوطه، عدم تخصص کافی و نداشتن تعهد کاری با شستشوی نامناسب و غیراصولی فرش موجب خسارت به اموال مشتریان می شوند.

پرویز فرجی نسبت به تبلیغات قالیشویان غیرمجاز هشدار داد و تصریح کرد: مردم باید مراقب اینگونه واحدهای غیرمجاز باشند. چون پیگیری احقاق حقوق تضییع شده مصرف کنندگان بدلیل نداشتن مدارک هویتی محل کسب و بعضاً متواری شدن اشخاص مذکور، به دشواری انجام می شود.

وی افزود: طی هماهنگیهای انجام شده لیست قالیشویان مجاز شهر تهران در سامانه اتحادیه درج شده است و هموطنان می توانند برای اطمینان و استفاده از خدمات واحدهای قالیشویان مجاز به پورتال اتحادیه به نشانی (WWW.Eght1351.com) مراجعه کرده و لیست مراکز مجاز به همراه آخرین نرخ خدمات، شامل نرخ شستشوی فرش (برمبنای مترمربع، نوع شستشو و جنس فرش)،هزینه حمل و نقل و نحوه ارایه سایر خدمات مانند بسته بندی فرش، رفوگری، دارکشی  و... و همچنین تلفن های رسیدگی به شکایات را مشاهده نمایند.

مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت؛  با بیان این که براساس نرخهای ابلاغ شده نرخ شستشوی فرش بر مبنای متر مربع ، نوع شستشو و جنس فرش مشخص می شود آخرین نرخ مصوب اعلامی از سوی اتحادیه صنف قالیشویان تهران را جهت اطلاع عموم شهروندان تهرانی بشرح زیر اعلام کرد :

 

*خدمات قالیشویی  نوع و شرح خدمات (ریال)

       

1    شستشوی انواع موکت معمولی(هر متر مربع)    41000  

2    شستشوی موکت پرزدار و گل برجسته(هر متر مربع)    66000

3    شستشوی انواع فرش ماشینی معمولی (هر متر مربع)    106000   

4    شستشوی انواع فرش ماشینی مدرن (فانتزی) و گل ابریشم (هر متر مربع)    225000

5    شستشوی فرش دستباف معمولی (هر متر مربع)    152000    

6    شستشوی فرش دستباف روشن اعلاء (کاشان – اردکان) (هر متر مربع)    190000   

7    شستشوی فرش گل ابریشم (هر متر مربع)    746000

8    کرایه رفت و برگشت در سراسر تهران بابت هر چند تخته فرش (برای یک آدرس)    350000

9    اجرت شستشوی فرش کهنه و عتیقه و تمام ابریشم تبریز و اصفهان (اکسترا) و صادراتی    با توافق طرفین قرارداد فی مابین

10    هزینه بسته بندی و کاور هر متر مربع 35000 ریال در صورت درخواست مشتری

11    واحد قالیشویی موظف است طبق درخواست مشتری نسبت به شستشوی قالی با نرخ معمولی یا درجه یک اقدام نماید.

12    هزینه ایاب ذهاب تا سقف 20 متر مربع هر متر مربع 20000 ریال می باشد که ردیف شماره 8 اضافه می گردد. ضمناً مازاد 40 متر مبلغی اخذ نمی گردد.

13    هزینه دریافت خدمات نانو در صورت تایید با توافق مشتری می باشد

فرجی با اشاره به اینکه رعایت نرخ های مصوب شست شوی انواع فرش و موکت توسط تمام واحدهای قالیشویی الزامی است اضافه کرد: این واحدها در زمان انتقال فرش به قالیشویی موظف به ارائه رسید به مصرف کننده بوده و در زمان تحویل فرش باید به رویت صاحب کالا رسیده و تاییدیه و فاکتور مربوطه را اخذ نمایند.

وی همچنین یادآورشد: درتمام نوع شستشوها عرضه کننده خدمت ملزم به رعایت زمان تعیین شده در رسید جهت تحویل فرش       می باشد.

مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت خاطرنشان ساخت : در تمام نوع شستشوها قالیشویی ها موظف هستند با رعایت امانت؛ نسبت به شستشو و تحویل سالم فرش به مشتریان اقدام نمایند و برای خدمات اضافی مانند دارکشی، پرداخت و رفو ، هزینه بسته بندی و کاور و لک برداری و .... با درخواست مشتری توافق گردد.

فرجی با اعلام اینکه؛ متقاضیان در صورت بروز هرگونه مشکل می توانند شکایت خود را از طریق تماس با سامانه 124 اعلام نمایند ، از شهروندان تقاضا کرد قبل از تحویل فرش خود به واحد قالیشویی، از اتحادیه استعلام کرده و فرش خود را به قالیشویی های مجاز بسپارند.

قیمت قالیشویی

قیمت قالیشویی

کدخبر: 766039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟