تکلیف واردات خودرو روشن شد

آزادسازی واردات خودرو در دستور کار مجلس قرار گرفته است. روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره برخی خبرها مبنی بر احتمال آزادسازی واردات خودرو گفت: مسئله واردات خودرو یک بحث انحرافی است، چرا که براساس سیاست‌ های کلی، اساس واردات کالا از خارج کشور، تنظیم بازار داخلی  است که بالطبع واردات خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. طرح آزادسازی واردات خودرو که هم‌ اکنون در دستور کار مجلس قرار دارد، در واقع اصلاح برخی بندهای طرح اعاده‌شده از شورای نگهبان است که در مجلس دهم به تصویب رسیده بود. مجلس یازدهم در اصلاح و تصویب مجدد طرح آزادسازی واردات خودرو برخی موارد از جمله لزوم  برخورداری از تراز فنی قابل قبول برای خودروهای وارداتی و همچنین لزوم رعایت تناسب میزان واردات با کمبود خودرو در بازار را مدنظر قرار داده است که با این رویکرد هرگاه تولید داخل به‌ میزانی باشد که تقاضای داخلی را پوشش دهد، مسئله واردات نیز به‌شکل پیش‌ فرض منتفی خواهد شد.

برنامه ای برای واردات خودرو نداریم

به گزارش اقتصادی رکنا، سیدرضا فاطمی امین با بیان این که دولت در حال حاضر برنامه‌ای برای واردات خودرو ندارد افزود: وزرات صمت برای صنعت خودروسازی کشور دو برنامه شش ماهه و دو ساله با توان داخلی مشخص کرده است.

وی با اعلام اینکه هر دو برنامه به صورت همزمان از مهر ماه امسال آغاز می‌شود، گفت: برنامه کوتاه مدت با هدف رسیدن به اهداف تعیین شده تا پایان سال ترسیم شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، کاهش قیمت همزمان با افزایش تولید و کیفیت و اجرای تعهدات خودروسازان را از جمله اهداف وزرات صمت بشمرد و گفت: رسیدن به تولید سالانه سه میلیون خودرو برای افق 4 ساله خودروسازی کشور ترسیم شده است.

وی در پایان افزود: صنعت خودروسازی و سیاست‌های آن موضوعی وسیع و مهم است که بیشتر در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است؛ قرار است موضوع واردات خودرو فردا سه شنبه 23 شهریور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

منبع: تسنیم

کدخبر: 720008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟