در کشور به جای اینترنت، فیلترنت داریم / گرانی اینترنت بر کسب ها اثر چندانی ندارد، فشار بر قشر ضعیف است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، رضا الفت، عضو هیأت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی در واکنش به گران شدن اینترنت و تأثیر آن بر کسب و کار‌های مجازی به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: با گران شدن اینترنت، قشر ضعیف جامعه متأسفانه در تهیه آن دچار مشکل می‌شود. گرانی اینترنت برکسب و کار‌ها تأثیر مستقیم ندارد و در نهایت از این به بعد قشر ضعیف اینترنت کمتری استفاده می‌کند.

الفت در ادامه افزود: خانواده‌هایی که دانش‌آموز دارند و در روز‌هایی که به دلیل وجود آلودگی آموزش آنلاین می‌شود خیلی دچار مشکل می‌شوند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی گفت: مردم حاضر هستند برای ارتقای زیرساخت ها و دستیابی به 5G، هزینه کنند؛ اما در صورتی که اینترنت با کیفیت دریافت کنند و محدودیت ها نیز برداشته شود. حتی مردم به دنبال اینترنت ماهواره‌ای نیز هستند.

وی در انتقاد به وضعیت فعلی اینترنت گفت: هرچه در این حوزه ادعا کردند برعکس عمل شد. در کشور خدماتی به نام اینترنت نداریم، "فیلترنت" داریم. ما اینترنت می‌خریم بعد باید فیلترشکن بخریم که از آن استفاده کنیم. بار‌ها رئیس جمهور در مورد فیلترینگ گفت "دختر من هم از فضای مجازی استفاده می‌کند و آن را فیلتر نمی‌کنیم".

رضا الفت درباره عدم اطلاع از تحقق بودجه‌های دولتی درباره اینترنت در وزارت ارتباطات برای حمایت از اپراتور‌ها گفت: در بسیاری از کشور‌ها هزینه خرید اینترنت مردم را توانستند چند ده درصد کاهش می‌دهند. دولت باید به سهم خودش پای کار بیاید. به سوی خدمات رایگان اینترنت برویم در حالی که در کشور ما اپراتور‌ها هنوز در حال فروش اینترنت با بالاترین قیمت هستند. این مهم به سیاست‌های کلی دولت و وزارت ارتباطات باز می گردد. دولت باید بخشی از تامین زیرساخت در حوزه اینترنت را پرداخت کند تا خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه شود.

کدخبر: 959647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری منیره چگینی
آیا این خبر مفید بود؟