اکبر رجبی: سوختن 32 معتاد در لنگرود پیام داشت/ هیچ معتادی پشت درهای اجبار درمان نمی شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، چند روزاز حادثه آتش سوزی کمپی در لنگرود می گذرد، حادثه‌ای که 32 خانواده و افرادی که در حوزه آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد فعالیت می کنند را عزادار کرده است. حادثه ای که اما و اگرهای زیادی را داشت و موضوع کمپ‌های اجباری را تازه کرد. کمپ‌هایی که سال‌هاست در موردش صحبت‌ها و انتقادهای زیادی شده است.

اکبر رجبی مشهود، مدیرعامل جمعیت طلوغ بی‌نام ونشان‌ها که بیش از 18 سال است که برای بهبودی کارتن خواب‌های کشور فعالیت می‌کند در این باره گفت: اعتیاد بیماری است و نباید به معتاد به چشم مجرم نگاه کرد همین نگاه‌های مجرم گونه به فرد مصرف کننده باعث شده  که آمار افراد بهببود یافته به نسبت افرادی که وارد دام اعتیاد می‌شوند کمتر است.

او در ادامه گفت: حادثه کمپ لنگرود یک تلنگری است به تمای افرادی که در این حوزه قدم برمی‌دارند، امروز 32 نفر در آتش سوختند و همه مطلع شدند اما سال‌هاست که جوانی و زندگی خیلی از افراد در کارتن خوابی و اعتیاد  به دلیل راه های نادرست درمان می سوزد. یعنی افراد مصرف کننده ترجیح می‌دهند در سرما و گرما در خیابان‌ها بمانند اما تن به ترک اجباری و فضاهایی که قفل و بست دارد نگذارند.

رجبی افزود: معتادان بیشتراز هر چیر نیازمند محبت درک و شفقت هستند نه اجبار ودرهای بسته هیچ بیماری پشت درهای بسته درمان نمی‌شود. ما سال‌هاست که برای معتادان کارتن خواب فعالیت می‌کنیم و در تمام این سال‌ها هیچ یک از مراکز ما درهایش بسته نبوده و تمامی افراد با میل خود در آنجا اقامت داشتند و بهبود یافته اند.

مدیرعامل جمعیت طلوع بی نام و نشان ها تاکید کرد: متاسفانه الگوی درمان در هر شهری متفاوت است و شاید به همین دلیل است که تعداد زیادی از افراد مصرف کننده به تهران پناه می‌آورند و در تهران درمان می‌شوند که شاید اگر در شهرهایشان روش‌های درست درمان انجام شود از تعداد کارتن خواب ها و معتادان پایتخت هم کم شود.

رجبی در پایان گفت: امیدوارم هرگز شاهد چنین اتفاق هایی نباشیم و از همین اتفاق درس هایی که باید را بگیریم.

 

کدخبر: 944066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟