قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی بازنگری می شود

به گزارش رکنا به نقل از مهر، سمیه رفیعی ، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس درباره اینکه فراکسیون مورد نظر در طول سال‌های اخیر تا چه حد توانسته به اهداف خودش دست پیدا کند؟ اظهارداشت: حوزه محیط زیست یک حوزه کاملاً گسترده و متنوعی است و موضوعات متعددی در آن تعریف می‌شوند از آلودگی هوا و آب و خاک گرفته تا تنوع زیستی و حیات وحش و تغییر اقلیم و... که هر کدام زیر شاخه‌های فراوانی دارند مثلاً در یک موضوع آلودگی هوا، از نیروگاه‌ها تا خودروها باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه من اساساً به دلیل علاقه به محیط زیست وارد مجلس شدم، گفت: بنظرم پیگیری تخصصی محیط زیست در عرصه تقنینی و نظارتی هم لازم بود و هم جای خالی داشت. در طول این مدت هم غیر از مسائل حوزه انتخابیه و برخی موارد محدود کل وقت و انرژی بنده برای محیط زیست مصروف شده و به لطف خدا نتایج مطلوبی به دست آورده‌ایم. پرونده‌ها و موضوعات متعددی کار شد که بعضی از آنها در صدر اخبار کشور قرار گرفت مثل توقف دو سالانه صید ترال که اتفاق خوبی بود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: یکی از مهمترین اتفاقات تعامل دو جانبه و چند جانبه با آحاد مردم و کارشناسان و اساتید بوده است به نحوی که هر پرونده با حضور بهترین اساتید و کارشناسان کشور که هم در دانشگاه حضور داشتند و هم در عرصه اجرا تجربه داشتند بررسی می‌شد.

وی افزود: از طرفی ارتباط با مردم به نحوی است که برای برخی موضوعات بیش از ده‌ها هزار امضا وجود دارد. این یعنی بازیابی اعتماد عمومی به پیگیری‌های کارشناسی فراکسیون محیط زیست. البته کار آن قدر گسترده و انبوه است که حتماً برخی موارد به نتیجه نهایی هنوز نرسیده است. 

رفیعی خاطر نشان کرد: دو دستور در صحن مجلس داریم، یکی بازنگری قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی و یکی قانون مدیریت پسماندها که بیش از ۱۴۰۰ ساعت پشتوانه مطالعاتی و تحقیقاتی دارد. امیدواریم بعد از بررسی لایحه برنامه هفتم در دستور روز قرار گرفته و تصویب شود.

کدخبر: 932170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟