سمیه رفیعی: نسبت به بقای یوز ایرانی ناامید نیستیم /  آمارها بدی نسبت به حفظ حیات وحش ایران وجود ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سمیه رفیعی ، نماینده مجلس و رئیس فراکسیون محیط زیست در گفت و گو با رکنا، با اشاره به اینکه مهم ترین و تنها وظیفه صد درصدی سازمان حفاظت محیط زیست، حفاظت از حیات وحش و زیستگاه ها است، گفت: در سایر وظایف، از جمله حوزه مدیریت پسماند ، آلودگی هوا و... با دستگاه های دیگر، شریک است.

آمارها بدی نسبت به حفظ حیات وحش وجود ندارد

وی گفت: اینطور نیست که بگوییم سازمان محیط زیست نسبت به حیات وحش بی توجه است. در حال حاضر، از آمارها بدی نسبت به حفظ حیات وحش وجود ندارد و پیش قراولان این مهم نیز، محیط بان های عزیز هستند. با این وجود، بعضا در سیاستگذاری و برنامه هایی که در بالادست در ستاد سازمان تنظیم می شود، ایراداتی دیده می شود. همچنین بودجه سازمان حفاظت از محیط زیست، بسیار کم است و مشکلی که بیشتر با آن مواجهیم نیز سلیقه ای عمل کردن است که بیشترین آسیب را به محیط زیست می زند؛ چراکه وقتی محیط زیست تخریب شد، به طور کامل از بین می رود و جای آن، با هیچ چیز دیگری پر نمی شود و احیای آن در بسیاری از موارد، جبران ناپذیر است.

نسبت به بقای یوز ایرانی ناامید نیستم

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه مشابه جبران ناپذیری تخریب در محیط زیست، در مورد یوز ایرانی که وارد گردنه بطری شده و دیگر امیدی به بقای آن وجود ندارد مشهود است، گفت: نه اینطور نیست. نسبت به بقای یوز ایرانی، اینقدر ناامید نیستم. با این وجود در حوزه محیط زیست، نمی توان اظهار نظر قطعی داشت. طبیعت کار خودش را می کند و در این مسیر، مداخله انسان هم می تواند پیامدهای مثبت یا منفی خودش را داشته باشد.

کدخبر: 893148 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟