عملیات احداث تراموا در تهران از امروز آغاز می‌شود / عضو شورای شهر: تراموا در دنیا منسوخ شده است + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران گفت: خط یک تراموا ی تهران حد فاصل میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس با همکاری سازمان صنایع الکترونیک ایران و شهرداری تهران انجام خواهد شد.

وی افزود: عملیات احداث تراموا در تهران از امروز آغاز می‌شود. این پروژه ظرف مدت دو سال با سرمایه‌ای حدود ۲۰ میلیون یورو انجام خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران تاکید کرد: طول این خط حدود ۳۴ کیلومتر است که با ۲۸ رام قطار که در این خط تردد خواهند داشت ظرفیتی حدود ۵۵ تا ۵۶ میلیون مسافر در سال را می‌تواند جابجا کند.

شهردار تهران تاکید بر ورود تراموا دارد، وسیله ای که در دنیا منسوخ شده است

 

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با رکنا در خصوص آخرین وضعیت وارد کردن متروباس به تهران نیز گفت: متروباس ها، اتوبوس های بیش از یک کابین هستند و الان تا پنج کابین هم تولید شده اند. تراموا وسایل حمل و نقل قدیمی ای هستند که در دنیا دیگر کارآمدی ندارند؛ ولی متروباس، تبدیل به محصولی بین اتوبوس و تراموا شده است. در تهران متروباس های سه کابین می توانند در شهر تردد داشته باشند و هیچ منعی برای کارکردشان وجود ندارد. هنوز قرارداد خرید این اتوبوس های سه کابین انجام نشده است و طبیعی است که اگر همچین سفارشی ثبت شود، به طور متوسط حدود یک سال و نیم طول می کشد تا این اتوبوس ها وارد چرخه خدمات شوند. البته خوشبختانه قرارداد دریافت سه هزار اتوبوس در این چند ماه اخیر با شرکت های سازنده ایرانی بسته شده است و از اواخر امسال و اوایل سال 1403 وارد چرخه حمل و نقل شهری می شوند.

کدخبر: 927354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟