آقای تشکری هاشمی با صحبت‌هایتان حس سربار بودن به من دست داد/ چه کسانی جز شما و هم قطارانتان بانی مصائب شهروندان دارای معلولیت است؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، شهرام مبصر یکی از شهروندان دارای معلولیت با ارسال متنی برای خبرنگار رکنا اینگونه خطاب به عضو شورای شهر تهران نوشت:"آقای تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در نطقی که در صحن شورا داشته‌اند از شهرداری تهران موضوع واگذاری غیرمنطقی، غیراصولی و غیرکارشناسی سامانه حمل و نقل و ایاب و ذهاب جانبازان و معلولان شهرداری تهران را به بخش خصوصی پیگیری کرده‌اند که جا دارد تا از ایشان قدردانی کنم.

اما در صحبت‌هایشان شنیدم ایشان گفتند که شهروندان دارای معلولیت با سختی ها و مشکلات بسیار زیادی در سطح شهر دست و پنجه نرم می کنند و اذعان داشتند که امکانات سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان برای اندکی بیشتر عمر کردن شهروندان دارای معلولیت تاسیس شده است.

در اینجا خطاب به ایشان باید بگویم که

جناب آقای تشکری هاشمی ؛

براستی چه کسانی به جز شما و هم قطارانتان در مدیریت شهری باعث و بانی این حجم از سختی و مصائب پیش روی شهروندان دارای معلولیت در سطح شهر شده‌اند؟

یقیناً قبل از انتخابات شورا یادتان هست که شما و دوستانتان چه وعده‌های زیبایی به شهروندان دارای معلولیت دادید؟ البته که ما هم وعده‌هایتان خوب یادمان مانده‌ است.

حال از شما می‌پرسم که در طی این مدت در راستای وعده‌هایتان پیرامون مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری اماکن، معابر و سیستم حمل و نقل عمومی چه کرده‌اید و نتیجه ملموس آن در بهتر شدن شرایط زندگی شهروندان دارای معلولیت چه بوده است؟ چند مجموعه ورزشی را مناسب سازی کرده‌اید تا شهروندان دارای معلولیت برای کمی ورزش کردن، در به در کوچه و خیابان‌ها نشوند؟ چند خودرو ون جایگزین خودروهای خسته و فرسوده سامانه حمل و نقل کرده‌اید؟

جناب تشکری هاشمی؛

صحبت‌هایتان به گونه ای بود که شدیداً حس حقارت به من دست داد. حس سربار بودن و این در صورتی است که من نیز به عنوان یک شهروند دارای معلولیت عوارض، مالیات و هر آنچه که دیگر شهروندان، برای ساختن هر چه بهتر شهرمان پرداخت می کنند را پرداخت می کنم. اما شما باید به من شهروند پاسخگو باشید که تاکنون عوارض و مالیات چه چیزی را پرداخت کرده‌ام؟ شهری که به من و همنوعانم تعلق ندارد؟ یا شهری که عضو شورایش با پول دریافتی از عوارض و مالیات‌های ما شهروندان، به خودمان ترحم می کند و منت بر سرمان می گذارد تا به گفته خودش کمی بیشتر عمر کنیم.

جناب تشکری شما خوب می‌دانید که در کشورهای پیشرفته‌ای که مدعی برقراری عدالت اجتماعی هستند شهروندان دارای معلولیت با وجود محدودیت های جسمانی،  براحتی در سطح شهر تردد می کنند، برای جابجایی براحتی سوار بر مترو و اتوبوس می شوند و برای ورود به اماکن گردن خم نمی کنند تا چهار نفر پیدا شوند و کمکش کنند تا بتواند از پله های ساختمان بالا برود. شما حتی نتوانستید بعد از سال‌ها ساختمان شهرداری‌های خودتان را مناسب سازی کنید.

بگذارید صادقانه بگویم که اگر سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان تاسیس شد نه با هدف کمی بیشتر عمر کردن شهروندان دارای معلولیت، بلکه به واسطه بی‌عرضگی مدیریت شهری است که ادعای برقراری عدالت اجتماعی را دارد، اما نمی‌تواند یک بار برای همیشه هزینه کند و سیستم حمل و نقل عمومی را برای استفاده همگان دسترس‌پذیر کند. پس ناچاراً سال‌ها پیش سامانه‌ای جداگانه برای استفاده برخی از شهروندان دارای معلولیت تاسیس کرد تا بلکه به آنها خدمات بسیار ناچیز و حداقلی ارائه کند‌ که حال گویا دیگر توان مدیریت همان سامانه را ندارد و می‌خواهد آنرا نیز از سر خود باز کند.

متاسفانه باید بگویم تا زمانی که دیدگاه شما و سایر همکارانتان در مدیریت شهری نسبت به شهروندان دارای معلولیت اینگونه از بالا به پایین است، بعید میدانم که شاهد اتفاقات خوب و خوشایندی در سطح شهر باشیم. ضمناً این نکته را همیشه یادتان باشد که معلولیت یک احتمال برابر میان همه شهروندان است.

 

کدخبر: 916203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟