شورای شهر بگویند شهردار تهران زمان قطعی گسترده آب در شهر کجا بود؟/ کارنامه شهرداری در کمک رسانی به مردم چیست؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مناطق گسترده ای از شهر تهران یک هفته آب نداشت و همچنان ندارد.

شهروندان گالن به دست به دنبال آب این مایع حیات بودند و هستند. تانکرهایی که یک کوچه را جواب نبود چه برسد به محلات درگیر قطعی آب در دوره بحران آب و این وضعیت نیاز به مدیریت داشت و دارد.

مردم آواره خانه دوست و فامیل شدند که اگر آشنایی در این شهر  نداشتند همچنان باید به دنبال آب بودند یا آب معدنی را تا ۳ برابر قیمت از مغازه‌داران میخریدند.

بعد جناب شهردار تهران وسط این هیاهو و نیاز به مدیریت شهری که امکان دارد دچار بحران جدی آب شود

نه تنها خودش که مدیران رسانه ای شهرداری تهران که میتوانستند در تهران کمک حال مردم باشند همگی با هم به بروکسل رفتند که چه بگویند یا چه بیاموزند؟

رفتند که مثلا  زاکانی در جمع شهرداران جهان از دستاوردهای سونامی زباله گردی در شهر تهران و مدیریت کثیف و آلوده پسماند تهران بگویید یا پیاده راه های ویران ، آسفالت نابود، فرسودگی زیرساخت های شهر، فقر ناوگان حمل و نقل شهری، ساخت و سازها در مناطقی که ظرفیت ساخت و ساز در آنها تمام شده، آلودگی هوای بیماری زا، ترافیک سنگین و بدون مدیریت... به شهرداران دیگر کشورهای جهان بگوید و به حتم با شناختی که از شهردار تهران تاکنون نصیب شهروندان شده است از دیگر شهرداران هیچ نمی آموزد و برمی گردد.

و اما نقص کار فقط همین نیست. کارنامه شهرداری تهران در روزهایی که صدها تهران با مشکل قطعی آب حاصل از ریزش کوه و انسداد راه انتقال آب به شهر ایجاد شده است وظایف قانونی مشخص دارد که طبق شواهد هیچ کدام انجام نشده است.

شهرداری تهران در زمان بحران آب و قطعی آب، مسئولیت‌های متعددی را بر عهده دارد که به شرح زیر است‌:

1- شهرداری باید تلاش کند تا آب شرب را به صورت مداوم و با کیفیت مناسب به شهروندان ارائه دهد. این شامل تأمین آب از منابع مختلف، تصفیه و توزیع آن به شهروندان است.

2- شهرداری باید به شهروندان اطلاعات دقیق و صحیح درباره وضعیت آب در شهر ارائه دهد. این شامل اطلاع‌رسانی درباره زمان قطعی آب، منابع آب، روش‌های صرفه‌جویی در مصرف آب و...

3- شهرداری باید نظارت دقیقی بر مصرف آب در شهر داشته باشد و در صورت مشاهده هرگونه تلفیق یا سوءاستفاده از آب، به مراجع ذی‌صلاح گزارش دهد.

4_ شهرداری باید تأمین آب برای محل‌های عمومی مانند پارک‌ها، میدان‌ها و... را به عهده بگیرد.

5_شهرداری باید با دیگر نهادها مانند شرکت آب و فاضلاب، وزارت نیرو و... همکاری کند تا بتوانند به بهترین شکل از منابع آب استفاده کنند و بحران آب را کاهش دهند.

در پایان از شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس و وزارت کشور سوال می شود، شهردار تهران در روزهای قطعی گسترده آب در تهران کجا بود و کارنامه مشخص شهرداری تهران در کمک رسانی به مردم چه بود؟

خبرنگار: آزاده مختاری

کدخبر: 900936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟