جدال تهرانی ها با ماموران آبفا بر سر قطعی آب/ شهروندان: آبرسانی نمی کنند، مغازه داران دو برابر قیمت آب معدنی می فروشند
حجم ویدیو: 113.43M | مدت زمان ویدیو: 00:02:49

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، چند روز پیش سیل موجب تخریب و ایجاد اختلال در مسیر انتقال آب از سد کرج به تهران شده است. دو روایت ریزش کوه و ورود گل و لای به مسیر انتقال آب از ساعتی بعد از وقوع سیل مطرح شد. حال چند روزی است که شهروندان با قطعی طولانی مدت آب در نقاط مختلف شهر تهران به خصوص در غرب و جنوب غرب پایتخت مواجه شده اند.

شهروندان از مناطق ستارخان، اسکندری، شهرآرا، طالقانی، مولوی، آزادی ،  شهرک غرب، ... از قطعی آب چندین روز می گویند.

در این میان 110 دانشجوی از دانشجویان مختلف شهر که در یک خوابگاه در منطقه طالقانی تهران ساکن هستند از مشکلات بی آبی چندین روزه در تهران بعد از وقوع سیل اینچنین به رکنا گفتند: 4 روز است یک قطره آب نداریم. دیشب با تانکر ، آب به محل آوردند ولی تا به نقطه استقرار تانکر رسیدیم، آب تمام شده بود و اطلاع دادند تا نیم ساعت دیگر آب وصل می شود. الان 13 ساعت از آن زمان گذشته و ما همچنان با قطعی آب درگیر هستیم.

این دانشجویان می گویند: با قطع شدن آب، مغازه داران محل به جای همدلی، هر بطری آب معدنی را 20 هزار تومان یعنی دو برابر قیمت به فروش می رسانند.

این دانشجویان با بیان اینکه کولرهای خوابگاه هم آبی است و در این روزهای گرم، کولر هم نداریم افزودند: هر چقدر با سازمان آب تماس می گیریم هیچ جواب مشخصی به ما نمی دهند.

 آبفای تهران به وعده خود عمل نکرد و جوابگو نیست!

و اما مشکل فقط برای خوابگاه ثامن در خیابان مفتح نیست، از روز جمعه 19 خرداد تا امروز سه شنبه 23 خرداد ماه 1402 در حالی آب برخی مناطق تهران قطع است که روز گذشته آبفای تهران طی اطلاعیه ای از رفع مشکل خبر داد اما هنوز مشکل برطرف نشده است! قطعی آب در تهران به روز پنجم رسیده است و مشکل حل نشده است. روز جمعه 19 خرداد ماه آب برخی مناطق تهران کم فشار یا به طور کلی قطع شد و تا امروز سه شنبه 23 خرداد ادامه یافت و به گفته شهروندان هنوز برطرف نشده است. این در حالی است که روز گذشته آبفای تهران طی اطلاعیه ای از رفع مشکل خبر داد.

آبفای تهران در این اطلاعیه نوشت: "بر اثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش گسترده زمین و کوه در حوالی جاده چالوس، مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تاسیسات آبرسانی تهران در بستر رودخانه کرج مسدود شده بود."

قطعی آب 5 روزه تهران مربوط به یک منطقه نیست و شامل مناطقی از جمله آزادی، آذربایجان، اسکندری، تهران ویلا، ستارخان، شهرآرا، طالقانی، زرگنده، ظفر و مولوی است.

آبفای تهران از روز جمعه تا امروز، 5 روز ، پاسخگوی خبرنگار رکنا نیست و حتی هیچ تمهیداتی نیز در راستای توزیع مدیریت شده آب در مناطقی که آب قطع است صورت نگرفته است.

اگر هم این مشکل حل شود به نظر می رسد این چند روز آزمونی برای سازمان های ذی ربط بود که نشان داد از مدیریت و سازماندهی کافی برخوردار نیستند و به وقت بحران نمی توانند پاسخ مناسبی به نیازهای شهروندان بدهند.

برخی اظهارنظرهای مخاطبین رکنا به شرح زیر است:

*امروز سه شنبه 23 خرداد ماه آب منطقه ما در خیابان مولوی قطع شده است.

* من دانشجوی خوابگاه دانشجویی در خیابان طالقانی هستم. از روز جمعه آب نداریم.

* منطقه ما در مرکز شهر از روز جمعه آب ندارد، دیروز یک تانکر آب آوردند که حتی جوابگوی یک کوچه هم نبود!

* من ساکن خیابان اسکندری شمالی هستم. از روز جمعه آب نداریم. این در حالی است که طرف دیگر کوچه آب دارد. زنگ زدیم و اعتراض کردیم که حداقل برای چند ساعت آب به ما برسانند، آمدند فلکه را باز کردند اما دوباره آب قطع شد.

* آب خانه ما از جمعه قطع است این در حالی است که روز گذشته گفتند مشکل به طور کلی حل می شود اما هنوز حل نشده است. چگونه است که در یک کوچه یک سمت مطلقا آب ندارند و سمت دیگر آب با فشار زیاد دارند و وقتی مشکل را سوال می کنیم می گویند گفته اند آن طرف کوچه آب داشته باشد.

* از جمعه تا حالا 5 روز است در این گرما آب نداریم و کسی به داد ما نمی رسد.

عده ای از شهروندان هم با تاکید بر اینکه قطع شدن آب به حتم وقتی بر اثر وقوع سیل است نیاز به صبوری دارد، ماموران آب هم مقصر نیستند  اما وقتی شرایط اینگونه پیش می آید انتظار شهروندان این است که با تانکرهای آبرسانی به یاری مردم بیایند.

این دانشجویان با بیان اینکه کولرهای خوابگاه هم آبی است و در این روزهای گرم، کولر هم نداریم افزودند: هر چقدر با سازمان آب تماس می گیریم هیچ جواب مشخصی به ما نمی دهند.

عکسها از: حسین تهرانی

روز دوشنبه 23 خرداد 1402 محدوده خیابان سهروردی جنوبی - خیابان ترکمنستان - شریعتی تهران

قطعی آب در محدوده خیابان  سهروردی جنوبی تهران و خیابان ترکمنستان و شریعتی از روز دوشنبه 22 خرداد - قطع آب تهران  - عکسها از حسین تهرانی

قطعی آب در محدوده خیابان  سهروردی جنوبی تهران و خیابان ترکمنستان و شریعتی از روز دوشنبه 22 خرداد - قطع آب تهران  - عکسها از حسین تهرانی

تانکر آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حال آبرسانی -قطعی آب در محدوده خیابان  سهروردی جنوبی تهران و خیابان ترکمنستان و شریعتی از روز دوشنبه 22 خرداد - قطع آب تهران  - عکسها از حسین تهرانی

تانکر آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حال آبرسانی - قطعی آب در محدوده خیابان  سهروردی جنوبی تهران و خیابان ترکمنستان و شریعتی از روز دوشنبه 22 خرداد - قطع آب تهران  - عکسها از حسین تهرانی

کدخبر: 900542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟