چهار نقطه جنگلی ایران طی 4 روز در آتش سوخت / حریق در 20 هکتار جنگل

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، از روز پنجشنبه 10 شهریورماه 1401 تاکنون 20 هکتار از مناطق جنگلی ایران درگیر آتش شده است.

جنگل های  ارسباران

این آتش سوزی ها در چهار نقطه، منطقه خدا آفرین و منطقه کلیبر در جنگل های ارسباران استان آذربایجان شرقی و منطقه کیاسر و منطقه کلاردشت در جنگل های هیرکانی در استان مازندران بوده است.

سرهنگ رضا اکبری- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور درباره آتش سوزی در جنگل های ارسباران در استان آذربایجان شرقی اینگونه به رکنا توضیح داد: از پنجشنبه شب  تا عصر شنبه مجموعا ده هکتار از جنگل های ارسباران در منطقه خدا آفرین دچار حریق شد که این آتش سوزی با یک فروند بالگرد آبپاش به همت نیروی منابع طبیعی، هلال احمر ، سپاه ، بسیج و نیروهای مردمی خاموش شد.

آتش به جان کلیبر افتاد

همچنین شنبه شب از حدود ساعت 20 بخش هایی از جنگل های ارسباران در منطقه کلیبر آذربایجان شرقی دچار آتش سوزی شد که با توجه به حضور بالگرد آبپاش از اطفا حریق جنگل های خداآفرین در منطقه همان بالگرد خیلی زود به منطقه کلیبر رسید و اطفا حریق انجام شد. منطقه درگیر حریق شده در کلیبر حدود 5 هکتار بوده است.

کیاسر در میان آتش

علیرضا محمدنژاد- رئیس اداره منابع طبیعی ساری در خصوص آتش سوزی در جنگل های هیرکانی در منطقه کیاسر به رکنا گفت: ظهر امروز شاهد وقوع آتش سوزی در جنگل های کیاسر در ارتفاع 1200 متری بودیم که اکنون با همت نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر ، سپاه و فرمانداری و مردم آتش به صورت نسبی مهار شده است اما هنوز درختان در بعضی مناطق کیاسر شعله ور هستند. صبح فردا بالگرد آبپاش به منطقه می رسد.

مساحت درگیر حریق هنوز به طور کامل مشخص نیست اما به نظر نمی رسد بیشتر از دو هکتار باشد.

کلاردشت گرفتار شعله های درگیری دامداران

همچنین مسعود ملکی، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران از آتش سوزی در جنگل‌های شهرستان کلاردشت خبر داده و گفته است: عده‌ای از بومیان و دامداران برای گرفتن عسل از داخل درختان و برای دور کردن زنبور عسل اقدام به برپایی آتش و دود کردند که آتش به درختان سرایت کرد و نتوانستند مهار کنند. این آتش سوزی تا این لحظه به حدود ۲ هکتار از جنگل‌های منطقه خسارت وارد کرده است و از ساعات گذشته دو فروند بالگرد آب پاشی برای اطفای حریق به منطقه اعزام شده است.

 

 

کدخبر: 822298 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری محمد حسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟