زاکانی :  لب خط بزرگ شدم / مناطق مستعد ورزش در محلات تهران شناسایی شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست هم اندیشی با نخبگان منطقه ۱۶ گفت: با منطقه ۱۶ آشنا هستم چراکه محله ما لب خط بود و به این منطقه زیاد رفت و آمد داشتم بنابراین خاطرات زیادی از اینجا دارم. گرچه منطقه ۱۶ بیشترین سرانه ورزشی را دارد اما عدم مدیریت درست باعث شده تا مشکلات زیادی در منطقه دیده شود.

او ادامه داد: برای ما مهم این است که شهر را با متولی گری مردم عزیز اداره کنیم و وقتی از مردم سخن می‌گوییم نخبگان و پیشکسوتان محور این موضوع هستند. ما باید مسیری را برویم که ایجاد یک زندگی مطلوب را در منطقه ۱۶ ایجاد کند.

زاکانی تاکید کرد: صبح بعد از نماز عمده مناطق  منطقه ۱۶ را دیدیم و این منطقه خیلی از شرایط مطلوب دور است. ما صبح در بین معتادان متجاهر بودیم و آنها نیز گناهی ندارند و بی مسئولیتی ها باعث شده تا به این نقطه برسیم. ما باید کاری کنیم که امید در بین جوانان شکل بگیرد تا سرمایه اجتماعی منطقه افزایش پیدا کند و آنها در جامعه نقش دستگیر و کمک کننده داشته باشند.

شهردار تهران با بیان اینکه اگر جایی فقر بود ایمان از آنجا خارج می‌شود تاکید کرد: اگر یکجایی فساد بود ریشه اعتقادات مردم زده می‌شود. یک عمل اندازه هزار حرف می‌ارزد. ما در کنار خانواده شهدا هستیم که فرزندانشان اهل عمل بودند یا مردم حاج قاسم را دوست چون مرد عمل بود. ما نیز باید همان منش را در زندگی داشته باشیم.

زاکانی خاطر نشان کرد: ما نیاز به سلامت اجتماعی در منطقه ۱۶ داریم که البته ناظر به کل تهران است. ما اگر شش ماهه طرح برای معتادان متجاهر گذاشتیم این موضوع حل نمی‌شود بلکه سالها بازپروری آنها طول خواهد کشید.

نقش ورزش در نشاط جامعه بسیار مهم است و حتی در جلسه امروز نیز ورزشکاران نقش پررنگی بودند. ما باید به سمتی برویم که شهرداری زمینه حضور مردم و میدان داری آن ها را فراهم کند تا زندگی بهتر و شرایط مطلوب تری داشته باشند.

ما باید به اصل خودمان برگردیم و این اصل باید در قسمت های مختلف نمود داشته باشد. بحث انتقال برق های فشار قوی به زیر زمین در یک پروژه در دست بررسی است.

باید در هر منطقه کار حرفه ای انجام و مراسم های گوناگون انجام شود. یعنی در کنار جنبه های عمومی و ورزش های مشارکتی، روی استعدادهای موجود در محلات سرمایه گذاری کنیم.

یکی از مشکلات در تهران این است که برجستگی ها در تهران مشاهده نمی شود وقتی میگوییم جویبار همه یاد کشتی می‌افتند ما نیز باید در تهران برای هر منطقه چنین سیاستی داشته باشیم و محیط مستعد را شناسایی و برای ورزش حرفه‌ای اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

کدخبر: 739150 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟