مبتلایان به این بیماری ، درگیر اعتیاد جنسی و موادمخدر می شوند

اعتیاد به مصرف موادمخدر و روابط جنسی را می توان از کودکی درمان کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بیماری نقص توجه بیش فعالی معمولا در کودکی شروع می شود. کودکانی که این بیماری را دارند فعالیت و تحرک بیش از حدی دارند، حواس پرتند و نمی توانند مشغول یک کارثابت شوند.

آنها بدون هیچ فکری دست به کار می شوند و نمی توانند تمرکز کنند.

از هر 100 کودک دو نفر مبتلا به نقص توجه بیش فعالی

گفته می شود حدود دو تا 5 کودک دبستانی از صد نفر به این بیماری مبتلا هستند و آن را تا بزرگسالی با خود همراه خواهند داشت. مهم اما اینجاست که این بیماری اگر در کودکی تشخیص داده و درمان نشود باعث گرایش به اعتیاد، ایجاد روابط جنسی و حتی رها کردن کار می شود.

آسیب هایی که نه تنها به فرد بلکه به جامعه نیز ضربه می زند.

علی نیکجو، متخصص روانپزشکی و روان درمانگر تحلیلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: نقص توجه بیش فعالی یکی از مهم ترین بیماری های موثر در سرنوشت انسان است.

علی نیکجو  متخصص روانپزشکی و روان درمانگر تحلیلی

وی افزود: چنانچه این بیماری در دوران کودکی تشخیص داده و یا درست درمان نشود یا والدین برای درمان مقاومت داشته باشند، تاثیر مهمی در سرشت و سرنوشت کودک در دوران کودکی و بزرگسالی می گذارد.

نقص توجه بی فعالی در پسران بیشتر از دختران

این متخصص روانپزشکی و روان درمانگر تحلیلی با بیان این که این بیماری ناشی از یک نوع اختلال در لوپ پیشانی مغز است و در اثر عدم تعادل انتقال رسان های مغزی است که می تواند ژنتیک و به صورت ارثی نیز منتقل شود، گفت: بیماری در دختر و پسر بچه هاست. در پسرها آمار بیشتری دارد. در پسرها به صورت فعالیت بالا و پرانرژی یا نقص توجه خود را نشان می دهد اما در دخترها به صورت نقص توجه بروز پیدا می کند.

انگ هایی که به کودکان زده می شود

علی نیکجو با اشاره به این که وقتی به این بیماری درست پرداخت نمی شود باعث می شود بچه به عنوان یک کودک باهوش، سرکش و حرف گوش نکن، گستاخ شناخته شود، تاکید کرد: او نمی تواند با گروه های همسان ارتباط خوب، معنادار و سازنده ای برقرار کند و مدام از طرف اولیای مدرسه، معلم و حتی پدر و مادر طرد می شود و انگ "حواس پرتی"، "حواست کجاست؟" یا "باهوش نیستی!" به او زده می شود. این انگ ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم به او زده می شود و باعث آسیب دیدگی کودک شده و به دنبال آن دچار افسردگی می شود که به صورت خشم این افسردگی نشان داده می شود. این خشم باعث بی قراری می شود و رفتارهایی به وجود می آید که باعث طرد شدن او می شود. طرد شدن های پیاپی عزت نفس بچه را مخدوش می کند و خشم او را افزایش می دهد و این سیکل معیوب کل زندگی یک کودک را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی با اشاره به درمان نقص توجه بیش فعالی اظهار کرد: ابتدا باید این بیماری درست تشخیص داده شود. در قدم دوم باید به شکل یک بیماری به آن نگاه شود نه مسئله اخلاقی. برخی می گویند این اخلاقت بد است که این رفتارها را دارید. همانطور که یک بچه دیابتی نیاز به انسولین دارد، بچه مبتلا به نقص توجه بیش فعالی باشد و نیاز دارد که بازتوانی شناختی شود و متیل فنیدات مصرف کند. این اقدامات می تواند سرنوشت یک بچه را تغییر دهد و نوع برخورد پدر و مادر با بچه بسیار کلیدی است و نوع رفتار پدر و مادر با یکدیگر در بهبود کودکان نقش بسیار تاثیرگذاری دارد.

مبتلا به نقص توجه بیش فعالی کم تمرکز و مدام محل کار عوض می کند

به گفته این متخصص روانپزشکی و روان درمانگر تحلیلی؛ حتی ممکن است برای کسانی این اختلال در دوران کودکی بروز نداشته باشد و در جوانی یا بزرگسالی این اختلال بروز پیدا کند که بیشتر به صورت نقص توجه خودش را نشان می دهد. این فرد بزرگسال نمی تواند کاری را شروع کند یا آن را رها کند یا روی یک موضوع نمی تواند تمرکز کند یا تکانه های خود را کنترل کند یا حرف هایی از دهانش بیرون می آید که برایش آسیب زننده می شود یا خشم های تکانه ای که نمی تواند آن را کنترل کند و در جامعه به او آسیب می زند.

علی نیکجو در پایان افزود: نقص توجه بیش فعالی با ریسک مصرف موادمخدر همراه است و بخش زیادی از کسانی که درگیر بیماری اعتیاد هستند این بیماری را هم دارند تشخیص و درمان نشده است. هر چقدر زودتر این بیماری تشخیص و درمان گردد، احتمال این که فرد در آینده دچار بیماری اعتیاد جنسی شود به طور واضح کاهش می یابد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟