ارتش با پزشکان و تجهیزات پزشکی به کمک مردم سیستان و بلوچستان شتافت  / آبرسانی با تانکر و 60 کیلومتر لوله کشی فوری  + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 69.61M | مدت زمان ویدیو: 00:09:31

رکنا: نیروهای ارتش به یاری و کمک مردم سیستان و بلوچستان شتافتند. سیستان وبلوچستان در حالی این روزها در شرایط بحرانی کرونا است که وضعیت آب این استان نیز اوضاع قرمزی دارد و حیات انسان ها، حیوانات و محیط زیست را به خطر انداخته است. در این شرایط نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در چند تیم پزشکی برای کمک به کاهش بحران کرونا و تیم هایی برای آبرسانی به مناطق محروم با دستور فرمانده ارتش به این استان اعزام شدند.

ارتش در سیستان و بلوچستان کرونایی

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درگفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره کمک ضربتی ارتش به استان سیستان وبلوچستان که این روزها درگیر بیماری کرونا و خشکسالی است اظهار داشت:با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و همچنین اظهارات فرمانده محترم ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه حضور پیدا کردیم و در جلسه فوری که  با مسئولان استان سیستان و بلوچستان داشتیم  صحبت ها و خواسته آنها را شنیدیم و به صورت ضربتی دوساعت پس از جلسه کار امدادرسانی توسط نیروی زمینی ارتش آغاز شد.

ارتش در سیستان و بلوچستان کرونایی

برپایی بیمارستان های صحرائی تنفسی مخصوص در خاش و زابل و زاهدان

وی افزود: عمده درخواست مسئولان استان سیستان و بلوچستان بیمارستان صحرائی تنفسی در شهرهای خاش، زابل و زاهدان بود.این درحالی است که در این فصل با بادهای موسمی این استان روبه رو خواهیم بود به همین خاطر سازه را طوری طراحی کرده ایم که با پرسرعت ترین بادها نیز به هم نخواهد ریخت. همچنین از دیگر درخواست های مسئولان این استان دستگاه های اکسیژن ساز برای  بیمارستان های استان بود که با توجه به اینکه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران 28 بیمارستان تخصصی با بیش از 2 هزار کادر مجرب دارد  داشته های خود  را در سیستان وبلوچستان وارد مدار کرد.

ورود تیم های پزشکی ارتش به سیستان و بلوچستان

امیر حیدری افزود: در بحث نیروی انسانی نیز 6 استان معین در پشتیبانی قرار دادیم و قرار شد هر 20 روز وارد یک تیم پزشکان وارد منطقه شود. در همین راستا  روز گذشته یک کادر مجرب پزشکی از استان فارس وارد سیستان شد و به شبکه بهدشت و درمان این استان تزریق شدند. با این روند پیش بینی  می کنیم  ظرف 20 روز آینده وضعیت حاد این روزها را پشت سر بگذاریم.

ارتش در سیستان و بلوچستان کرونایی

توزیع آب تانکر به روستاهای بی آب مانده و مردم تشنه

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در بحث بی آبی باید گفت تقریبا دو سه قسمت بی آبی به خصوص در زابل را داریم.  اولین کار ضربتی نیروی زمینی ارتش تشکیل  یگان بزرگی بود که توزیع آب با تانکر را در روستاهای معرفی شده آغاز کرده اند.

ارتش در سیستان و بلوچستان

وی تشریح کرد: دیشب نیز در طی جلسه ای قرار بر این شد با توجه به سامانه تجهیزات فنی که در اختیار داریم پس از اینکه مسئولان استان نقشه راه را دراختیارمان قرار دهند فاصله 50 تا 60 کیلومتر را لوله کشی کنیم.

 

 

 

کدخبر: 703256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
جعفر پاکزاد
آیا این خبر مفید بود؟