"شیطان بازار خلازیل" در وضعیت قرمز کرونایی تهران دوباره برپا شد / وداعی که همیشگی نبود!+ فیلم
حجم ویدیو: 9.86M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، "شیطان بازار خلازیل تعطیل شد." این تیتر خبری بود که  روز 24 آبان ماه سال 1399 در میان اخبار صفحات اجتماعی خبرگزاری های کشور منتشر شد و فردای آن هم در روزنامه ها به چاپ رسید. یعنی کمتر از یکسال قبل شهرداری منطقه 19 تهران خبر از تعطیلی شیطان بازار خلازیل داد و حال  هشت ماه بعد از آن خبر، دوباره شیطان بازار خلازیل به مکانی پر جنب و جوش و ازدحام تبدیل شده است و دیگر از تعطیلی خبری نیست.

پروژه های پاکسازی نقطه های پر آسیب شهری انگار به همان اندازه که تند و سریعی که  اجرا می شوند با همان سرعت نیز به وضعیت قبلی بر می گردند. از خیابان هرندی و کارتن خواب هایی آن منطقه گرفته تا شیطان بازار خلازیل که گفتند دیگر نیست و تعطیل شد و وعده دادند که دیگر چنین وضعیتی را در این محیط از منطقه 19 شهرداری نمی بینیم ولی دیروز ؛ جمعه 11 تیرماه 1400 کافی بود به همان منطقه شیطان بازار خلازیل بروید تا شاهد باشید که اوضاع همان آش و وضعیت همان کاسه است!

قفل تعطیلی شیطان بازار خلازیل خیلی زود باز شد

علی توکلی شهردار منطقه ۱۹ روز 24 آبان ماه سال 1399 با بیان اینکه فروشندگان این بازار بیش از یک دهه است بساط خود را روزهای جمعه در بازاری  معروف به «شیطان بازار» در معرض فروش می گذارند، گفت: این روزبازار محل تجمع و کسب وکار افرادی است که بدون رعایت هیچ گونه پروتکل بهداشتی اجناس خود را که اغلب مشکوک به مسروقه هستند در معرض فروش گذاشته و علاوه بر اینکه فعالیت و تجمع آن ها تهدیدی برای شیوع کرونا محسوب می شود ، آلودگی ها و مزاحمت هایی را نیز برای ساکنین این نقطه از شهر تهران به همراه دارند.

در همین راستا نیز طی هماهنگی های انجام شده برای جمع آوری و تعطیلی این روزبازار، نیروهای شهرداری این منطقه از  ورود بیش از ۳۰۰۰ خودروی بساط گستر و خریداران به آن خودداری کردند و این بازار به طور کامل تعطیل شد.

وی با اشاره به مسدودسازی ۱۱ نقطه ورودی به جمعه بازار با استفاده از۱۰۰ بشکه ترافیکی، کاشن تانک و علائم ترافیکی و نیوجرسی، افزود: به منظور اجرای این طرح ویژه، ضمن استقرار ۲۰ خودروی پیکاپ شهرداری و یگان حفاظت، ۱۴ اکیپ گشت راهور، ۴ اکیپ گشت یگان حفاظت شهرداری و ۱۵۰ نیرو در محدوده این روزبازار مستقر شدند.

 با قرمز شدن تهران؛ شیطان بازار خلازیل برگشت!

روزگذشته از سوی ستاد مبارزه با کرونا اعلام شد که استان تهران یعنی  اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، تهران، دماوند، ری،شمیرانات، فیروزکوه، قرچک، ورامین در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

اعلام قرمز شدن تهران و دیگر شهرهای استان تهران یک اعلام خطر معمولی نیست و بعد از بیان این وضعیت کرونایی به حتم باید نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی افزوده شود. از تجمع ها و مراکزی که ایجاد تجمع می کنند ممانعت جدی به عمل آید. تردد های کاهش بیابد و ... ولی بعداز اعلام شرایط قرمز در تهران هیچ چیزی در بستر شهر تغییر نکرده است و دراین میان چشمان مردم شهر به بازگشت فروشندگان خاص و ویژه شیطان بازار خلازیل که از کاسه و کوزه تا اعضای بدن ! از تو سفارش می گیرند و برایت می آورند ؛ روشن شد.

در شیطان بازار خلازیل چه خبر است؟

محله‌ای در جنوب تهران که توسط یک قطعه زمین حداقل 180 هکتاری که به زمین‌های بزرگ و بایر خلازیر فریز شده معروف است؛ محله‌ای که حتی کار و کاسبی در آن خاص است؛ فروشندگان ضایعات پسماندی و دست دوم فروش‌ها، کل اقتصاد این محله بزرگ را از آن خود کرده‌اند.

شیطان بازاری ها کارشان‌ چیست؟ خرید و فروش اجناس دست دوم و ضایعاتی؛ حالا هر چه باشد؛ شما هر چیزی که فکرش را نمی‌کنید کسی بخرد، اینجا برای خرید و فروش پیدا می‌کنید و جالب این است برخی اجناس را نصف قیمت بازار و یا دست‌فروشی‌های دیگر در این محله می‌یابید از لنگ کفش پاره تا سماورهای خانوادگی با عمر چند دهه‌ای که شبه‌ عتیقه‌ای هستند برای خودشان.

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 701678 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟