مرگبارتر شدن 125 شهر در ایام نوروز/ 4 برابر شدن شهرهای قرمز و نارنجی در تعطیلات

تازه ترین اطلاعات اعلام شده درباره وضعیت همه گیری کرونا در شهرهای مختلف کشور در اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت نشان می دهد در فاصله زمانی 28 اسفند 99 تا 13 فروردین 1400، تعداد شهرهای قرمز و نارنجی کشور 125 شهر بیشتر شده است.

به گزارش رکنا، آخرین به‌روزرسانی نقشه رنگ بندی شهرهای کشور از نظر میزان همه گیری کرونا در اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز 13 فروردین از این حکایت دارد که امروز، شهرهای تبریز، مشهد، سمنان، قم، سنندج، گرگان و ساری و بسیاری از شهرهای دیگر وارد وضعیت نارنجی شدند و به این ترتیب تعداد شهر‌های نارنجی کشور به 119 شهر رسید.

امروز همچنین تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز به 46 شهر افزایش یافت و بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هم‌اکنون 246 شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و تنها 37 شهرستان در وضعیت آبی باقی مانده‌اند. ضمن این که تعداد مبتلایان در تمامی استان‌های کشور به جز خوزستان با سرعت رو به افزایش است.

در این میان اما مقایسه تعداد شهرهای نارنجی کشور در روز 13 فروردین با روز 28 اسفند نشان می دهد که در ایام تعطیلات نوروز تعداد شهرهای نارنجی کشور 88 شهر بیشتر شده و تعداد شهرهای قرمز نیز به میزان 37 شهر افزایش یافته است، چراکه اخبار روزانه اعلام شده از سوی وزارت بهداشت نشان می دهد که در روز 28 اسفند یعنی پیش از آغاز تعطیلات نوروزی تنها 9 شهر در وضعیت قرمز و 31 شهر در شرایط نارنجی قرار داشتند.

این مساله نشان می دهد که در ایام نوروز در مجموع تعداد شهرهای نارنجی و قرمز کشور 125 شهر افزایش یافته یعنی بیش از چهار برابر شده است. همچنین به تفکیک می توان گفت در روزهای تعطیل تعداد شهرهای نارنجی رشدی 284 درصدی را تجربه کرده و تعداد شهرهای قرمز کرونایی نیز 411 درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، مقایسه بین تعداد شهرهای نارنجی و قرمز در روز 13 فروردین و روز 12 فروردین از این حکایت دارد که از دیروز تا امروز تعداد شهرهای نارنجی به میزان 14 شهر رشد کرده و تعداد شهرهای قرمز نیز 34 شهر بیشتر شده است. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 673853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟