صدور حکم شهید برای نیمی از شهدای سلامت

شهدای سلامت از اعضای کادر درمان هستند که به گفته رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای نیمی از آن ها حکم شهید صادر شده است.

به گزارش رکنا، سعید اوحدی اظهار کرد: این عزیزان با تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت در مسیر شهدا گام برداشتند و به شهادت رسیدند.

معاون رییس جمهور در خصوص شهدای جامعه قرآنی کشور نیز گفت: حدود ۱۳۰۰ شهید بزرگوار از جامعه قرآنی و مداحان کشور تقدیم انقلاب اسلامی شده‌اند و در سال‌های اخیر ۶ شهید از این جامعه نیز در فاجعه منا به شهادت رسیدند.

وی افزود: البته همه شهدای ما اهل قرآن بودند و در سال جاری برنامه تجلیل از ۱۱۵ ایثارگر فعال در حوزه قرآن را نیز در دستور کار داریم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت و تجلیل از مادران و همسران شهدا گفت: در این مراسم معنویت خاصی موج می‌زد و دیدار این مادران بزرگوار برای همه ما بسیار ارزشمند بود.

اوحدی با بیان اینکه اکنون ۱۳۵ هزار نفر از پدران و مادران معظم شهدا در قید حیات هستند، افزود: این خانواده‌های معزز نیازی به هیچ کدام از ما ندارند و در واقع ما نیازمند آنان هستیم و از خدا می‌خواهیم که در مسیر رشد و کمال از آنان درس بگیریم.

رییس بنیاد شهید تصریح کرد: جامعه ایثارگری به قدری عزت نفس دارند که خدمات ارائه شده به چشم آنان نمی‌آید و این خدمات قطره‌ای در برابر عظمت و بزرگی آنان است.

وی افزود: کارهایی که شهدا، جانبازان و آزادگان انجام دادند به هیچ وجه با هیچ خدمت مادی و مالی قابل جبران نیست. در سال‌های اخیر دیدیم که مدافعان حرم برای مقابله با فتنه بیرون از مرزهای ایران با دشمنان جنگیدند و همه ما همواره مدیون بصیرت آنان هستیم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه مادران شهدا چندین فرزند خود را از زیر قرآن رد کردند و به صحنه نبرد فرستادند افزود: مادران زیادی در کشور ما هستند که چندین فرزند خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند و این صبر و استقامت مسئله‌ای است که به سادگی نمی‌توان آن را درک کرد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 656256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟