چگونگی قاعدگی مردان  / تزریق هورمون های زنانه به مردان برای کاهش تجاوز!

خشونت و عصبانیت مردان به صورت مستقیم و بی پروا در رفتارهایشان بروز پیدا می کند.

فربد فدایی / روانپزشک

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، برخی در مواجهه با عصبانیت و خشونت مردان به اصلاح عامیانه می گویند دوره قاعدگی اوست. اما موضوع قاعدگی مردان به صورت رسمی و علمی به اثبات نرسیده است. فربد فدایی، روانپزشک و جرم شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا به بررسی موضوع دوران قاعدگی پرداخته و تاکید کرد: این مسئله مربوط به خانم هاست. علت آن نیز ایجاد تغییرات در هورمون های زنانه است. تغییر در ترشح هورمون استروژن و پروژسترون سبب وضعیت می شود که به آن تنش پیش از قاعدگی گفته می شود. اکثر کج خلقی و افسردگی ها دوره ای در زنان به همین دلیل است. نکته جالب این است که ممکن است رفتارهای پرخاشگرانه و مجرمانه در خانم ها بیشتر در این دوره یک هفته یا ده روز پیش آید.

مردان دوره قاعدگی ندارند

وی با اشاره به پرخاش مردانه، افزود: در آقایان اما این دوره قاعدگی وجود ندارد. البته رابطه بین میانجی های عصبی و رفتارها رابطه پیچیده ای بوده و مستقیم نیست. اما معمولا دیده شده کاهش میزان سروتونین در جریان خون و مایع مغزی – نخاعی نشان دهنده میزان بالاتر پرخاشگری است. اما در مردان پرخاشگری به میزان هورمون مردانه به نام تستسترون دارد. هر چقدر میزان تستسترون بالا باشد رفتار پرخاشگرانه افزایش می یابد. حتی دیده شده ورزشکاران ورزش های رقابتی نیز میزان آن بالاتر از کل جمعیت است.

مقابله با تجاوز جنسی با روشی منسوخ

این جرم شناس گفت: تستسترون نوعی حالت رقابتی و تحریک پذیری را به وجود می آورد. کمااین که یکی از راه هایی کاهش و مقابله با تمایل به تجاوز جنسی این بود که به آنها هورمون های جنسی تزریق می کردند. این تزریق تاثیر نیز داشت. اما این روش منسوخ شده است.

فربد فدایی در پاسخ به این سوال که برای کاهش تستسترون در مردان چه اقدامی لازم است تا خشونت در آنها کاهش یابد؟ تاکید کرد: خوشبختانه رفتارهای مختلف می تواند تحت کنترل قشر مغز قرار گیرد. بنابراین ما سعی می کنیم با استفاده از روش های رفتاری و در صورت لزوم روان درمانی مشکل این افراد را حل کنیم. اما به طور کلی روی بردن به ورزش و فعالیت بدنی یکی از راه هایی است که غریزه تهاجم را به صورت مناسب تخلیه کرد. پدیده تهاجم در زنان و مردان وجود دارد اما در مردان آشکارتر بروز پیدا می کند. پرخاشگری در خانم ها بیشتر غیرمستقیم انجام می شود. مثلا خانمی که از شوهرش عصبانی است به او حمله نمی کند یا سرش فریاد نمی زند. اما ممکن است زمان خواب همسرش به فکر جارو کردن خانه می افتد. یا زمانی که غذای مورد علاقه همسرش را پخته متوجه می شود غذا سوخته است. البته این رفتارها ناخودآگاه در تمایل او را به پرخاشگری نسبت به شوهرش و به صورت غیرمستقیم رخ می دهد. اما هر چیزی که دوستی و محبت را بین انسان ها افزایش می دهد، باعث کاهش پرخاشگری می شود. محبت و دوستی نسبت به همه آفریده های خداوند به ویژه جانوران که در سرمای زمستان نیاز به پناهگاه دارند از عواملی است که می تواند محبت نسبت به انسان های دیگر را هم افزایش دهد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟