اولین اقداماتی که باید پس از مثبت شدن آزمایش کرونا انجام داد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، بیش از 80٪ موارد تست مثبت کرونا مربوط به افرادی است که مبتلا به کرونا خفیف یا متوسط هستند و نیاز به بیمارستان و بستری شدن ندارند.

دریافت تشخیص مثبت تست کرونا می تواند نگران کننده باشد ، اما همانطور که پزشکان می گویند ، اقدامات صحیح ، در زمان مناسب می تواند مانع وقوع اتفاق مرگبار و خطرناک شود.

خود درمانی تعطیل

هنگامی که تشخیص خود را دریافت کردید ، یکی از اولین مراحل، مشورت با پزشک برای مشاوره بعدی است. تا داروهایی که باید بخورید ، تغییرات غذایی مورد نیاز و دوره لازم برای مراقبت پزشکی انجام گیرد .

اگر به بیماری های دیگر مبتلا هستید پزشک خود را در جریان بگذارید. به یاد داشته باشید ، خود درمانی هرگز توصیه نمی شود.

از آشنایان و دوستان خود جدا شوید

خود را از کسانی که با شما زندگی می کنند جدا کنید جداسازی خود از اطرافیان برای محافظت از آنها در برابر خطر عفونت بسیار مهم است. اگر به شما قرنطینه منزل داده شده باشد ، قوانینی وجود دارد که باید رعایت کنید.

وسایل مورد نیاز برای قرنطینه کرونایی در خانه

اگر محل زندگی مشترک دارید و نمی توانید در شرایط قرنطینه فردی قرار گیرید خود را در یک اتاق تهویه مناسب که دارای حمام جداگانه است قرنطینه کنید. وسایل خانگی ، ظروفی که برای دو هفته آینده استفاده می کنید را تقسیم کنید. به هیچ وجه آنها را با بقیه اعضای خانواده تقسیم نکنید.

همه یک هفته در قرنطینه

اطرافیان شما نیز باید آزمایش COVID را انجام دهند. تمام کسانی که زیر یک سقف زندگی می کنند باید حداقل برای یک هفته در قرنطینه شوند.

به همه خبر دهید که کرونا گرفته اید

بعد از اینکه آزمایش کرونا شما مثبت شد به همه کسانی که حداقل یک هفته قبل از شروع علائم با شما در ارتباط بوده اند اطلاع دهید که کرونا گرفته اید. ممکن است انجام این کار برای شما کسالت آور باشد اما انجام این کار سلامتی آنها و دیگر افراد جامعه را حفظ می کند. تماس بگیرید ، خبر از کرونایی شدن خود بدهید و حتی وقت بگذارید و راهنمایی کنید که گام بعدی ، برای انجام آزمایش کرونا را بردارند.

مراقب انتخاب کنید

حتی اگر کرونا شما خفیف است به مراقب نیاز دارید.جوان و سالم باشد و از قبل هیچ بیماری پزشکی نداشته باشد تا در برابر کرونا مصون تر باشد. اگر به تنهایی در خانه زندگی می کنید از کسی کمک بخواهید. زیرا در شرایط حاد ، برای وعده های غذایی ، مواد غذایی ، داروها و شرایط اضطراری شخص حامی نیاز است.

پالس اکسیمتر نیاز دارید

بسته به علائم و شدت عفونت (همراه با خطر ابتلا به COVID) ، بیماران مختلف به برنامه های درمانی مختلفی نیاز دارند. در صورت توان مالی داشتن پالس اکسیمتر برای بررسی سطح اکسیژن خون بسیار حیاتی است. اگر دچار فشار خون یا قند هستید ، دستگاه اندازه گیری فشار خون و گلوکومتر نیز وجود دارد.

در حال حاضر COVID دارو نهایی و اثبات شده ای ندارد و درمان ها با داروهای تجربی انجام می شود استفاده که دارای خواص ضد ویروسی و سایر درمان های استروئیدی هستند.

دو هفته پرخطر

پیگیری علائم در دو هفته اول پس از مواجهه با تست مثبت کرونا ضروری است. متخصصان می گویند که علائم و شدت عفونت بین 5-10 روز پس از عفونت متورم می شود. روز 8 یا 9 نیز معمولاً زمانی است که سیستم ایمنی بدن شما بیش از حد کاهش پیدا می شود و عواقب شدیدی از جمله طوفان سیتوکین را در پی دارد. اگر بیماران در این دوره علائم کرونایشان کمتر نشود، ممکن است آزمایشات اضافی تجویز شود.

میزان تنفس ، ناراحتی تنفسی از جمله علائمی است که باید با دقت آنها را کنترل کنید.

دو هفته انزوا ضروری

دوره 14 مسری ترین دوره کرونا از افراد مبتلا به دیگران است بنابراین ، پس از پایان این دو هفته ، انزوا نیز پایان می یابد. در این دو هفته سالم سازی محل زندگی ، تفکیک زباله ها و ضدعفونی کردن محیط اطراف برخی از اقداماتی است که باید قبل از پایان دوره انزوا انجام دهید.

3 روز بدون تب و علائم دیگر نشانه بهبودی است. با این حال ، برخی از علائم می توانند برای مدت طولانی باقی بمانند و خطرناک باشند. اگر همچنان علائم تنفسی مانند سرفه ، سرماخوردگی را تجربه می کنید ، بهتر است که انزوا را برای مدت زمان بیشتری ادامه دهید.

همچنان مراقب کرونا باشید

آزمایش منفی ، نتیجه قطع بیماری نیست. COVID-19 می تواند بار سنگین برای بدن داشته باشد و بهبودی کامل بدن مدتی طول می کشد. پیگیری داروهایی بسیار مهم است. بهتر است بعد از بهبود نیز مدتی در قرنطینه و فاصله گذاری با اجتماع باشند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 637280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟