80 درصد فاضلاب  پردیس، رودهن و بومهن وارد آب تهران می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، رییس ‌ محیط زیست پردیس هشدار داده که بخشی از فاضلاب انسانی پردیس وارد رودخانه جاجرود و حوضه آبریز سد ماملو می ‌شود. این در حالی است که بخش عمده ای از آب شیرین تهران از این سد تامین می شود.

به نظر می رسد چند پروژه در شهرهای پردیس، رودهن و بومهن برای تصفیه آب و فاضلاب این مناطق افتتاح شده اما غیر از دو الی سه مورد از آن ها پیشرفت چندانی نکرده اند. این موضوع چند سالی است که سلامت مردم تهران را به خطر انداخته و چنانچه توجهی به اتمام این پروژه ها نشود با بحرانی غیرقابل جبران مواجه خواهیم بود.

محمد قانبیلی، عضو شورای شهر پردیس در خصوص ورود آب فاضلاب انسانی پردیس به سد ماملو و مشکلات حاصل از آن به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: در حال حاضر بخشی از فاضلاب شهر پردیس، بومهن و رودهن و حتی دماوند به سد ماملو ریخته می شود. با این حال اقداماتی در این خصوص صورت گرفته و 5 پروژه تصفیه خانه آب در این مناطق در دست اقدام گرفته اند که یکی از آن ها در کنار پارک علم و فناوری شروع به کار کرده و دوتای آن حدود 10 الی 15 درصد پیشرفت کرده است. از طرفی کار شبکه فاضلاب در شهرهای پردیس، رودهن و بومهن تا 60 الی 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، باید در نظر داشت تا زمانی که این تصفیه خانه ها راه اندازی نشوند اقدام دیگری در این خصوص نمی توان انجام داد، بنابراین 80 درصد فاضلاب ها وارد رودخانه و نهایتاً سد می شود و چاره دیگری جز این کار نداریم.

قانبیلی در خصوص وضعیت فاضلاب شهر پردیس گفت: وضعیت فاضلاب و تصفیه خانه شهر پردیس نسبت به بومهن بسیار بهتر است، اکنون فاضلاب بومهن و رودهن مستقیماً وارد رودخانه می شود. این مشکل وابسته به امروز و دیروز نیست، چند سال است که فقط به واسطه پیگیری های رسانه ای چند پروژه فاضلاب در این مناطق افتتاح شده و تنها کاری که می توان الان انجام داد این است که انجام پروژه های تصفیه آب در شهرهای مذکور تسریع شود، این درحالی است که اتمام پروژه های تصفیه و فاضلاب نیازمند بودجه های زیاد است در حالیکه متاسفانه بودجه های کمی برای این پروژه ها تزریق می شود و این موضوع باعث شده که اتمام پروژه های تصفیه آب و فاضلاب با تاخیر زیاد مواجه شود.

عضو شورای شهر پردیس بار دیگر تاکید کرد: بزرگترین مشکل در اتمام کار پروژه های تصفیه آب و فاضلاب شهرهای پردیس، بومهن و رودهن کمبود بودجه است و پیگیری این موضوع می تواند موثر باشد، ضمناً اگر این وضعیت ادامه یابد ممکن است تا ده سال اتمام پروژه های فاضلاب طول بکشد. این موضوع سلامت مردم تهران را نشانه گرفته و نیاز است تا بودجه های بیشتری برای این معضل در نظر بگیرند. به هر حال از نظر توپوگرافیک وضعیت این مناطق به گونه ای است که شهرهای بالادست سد مشرف به سد هستند و فاضلاب آن ها به ناچار به سمت پایین سرازیر می شود.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

خبرنگار: مهدی برازنده

کدخبر: 635912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟