بیماری کرونا موجب افزایش شدت درگیری این بیماری می شود

به گزارش رکنا، دکتر مصطفی داستانی،با اشاره به اینکه اگر فرد مبتلا به فاکتورهای خطر مانند فشار خون بالا و قند خون بالا باشد شانس علامت دار شدن بیشتری نسبت به سایرین دارد، خاطر نشان کرد: در این افراد احتمال اینکه وارد فاز خطرناک تر بیماری شوند نیز وجود دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیماری کرونا با تحریک سیستم التهاب بدن تعادل انقباض و انبساط عروق را برهم می زند ، تصریح کرد: بیماری کرونا باعث التهاب در بسیاری از اندام های بدن می شود که قلب نیز به عنوان یکی از حیاتی ترین اعضای بدن از این امر مستثنی نیست و بیماری کرونا می تواند باعث التهاب عضلانی قلب شود.

کرونا و التهاب بسیاری از اندام های بدن

دکتر داستانی با بیان اینکه به دلیل بیماری کرونا احتمال اینکه جدار عروق دچار مشکل شود وجود دارد، اظهار کرد: بیماری کرونا آسیب های قلبی مختلفی می تواند وارد کند که از آن جمله آسیب به عضلات قلب، کاهش قدرت انقباض به صورت موقت و یا پایدار، افزایش انعقاد خون در شریان ها و ورید ها به خصوص در سیسم اندام تحتانی و ایجاد سکته قلبی اشاره کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: التهاب جدار قلب باعث آسیب به سلولهای هدایتی می شود و منجربه بیماری قلبی در فرد مبتلا به کرونا می شود که این مشکلات با افزایش تعداد ضربان قلب و یا کاهش آن بروز می کند که خطر ایست قلبی را نیز برای برخی از بیماران فراهم می کند.

وی با بیان اینکه عروق کرونر نیز بعد از ابتلا به کرونا درگیر می شود، گفت: داروهایی که برای بیماری کرونا استفاده می شود اکثرا ضد ویروسی بوده و منجر به افزایش زمان فازهای تحریک پذیری قلب و ایست ناگهانی قلب می شود.

دکتر داستانی با اشاره به اینکه بیماران قلبی عروقی عوارض شدیدتری از بیماری کرونا تجربه می کنند ، عنوان کرد: کاهش التهاب سیستمیک می تواند باعث درگیری کمتر سیستم عضلانی هدایتی و عروقی قلب شده و پیش آگهی بهتری را برای بیماران ایجاد نماید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 627390 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟