"بایدن"  جیب جوانان ایرانی را  پر پول تر می کند؟ / بیکاری جوانان کمتر می شود؟

علی رستمیان، دبیر سابق کمیسیون اجتماعی در مجلس در رابطه با انتخاب رئیس جمهوری جدید آمریکا و تاثیر آن بر زندگی جوانان کشورمان به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: سیاست های کلی کشور ما نسبت به آمریکایی ها مبتنی بر استقلال طلبی و آزادگی است و فرقی نمی کند چه کسی در این کشور به ریاست جمهوری برسد، ترامپ با لات بازی و هیاهو سعی می کرد کار خود را پیش ببرد و رئیس جمهور جدید آمریکا اما ممکن است رویکردی برعکس این فرد داشته باشد، با این حال سیاست کلی آن ها در برابر کشور ما فرقی نمی کند و مصداق بارز آن در ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که بایدن همان صحبت های ترامپ را اتوکشیده تر، نرم تر، جوان پسند تر و امروزی تر بیان کرد، حتی در خصوص برجام نیز بایدن همان موضع ترامپ را در پیش گرفته است، ترامپ دیوانه بود و از برجام خارج شد ولی بایدن احتمالا بر می گردد و سیاست های خصمانه خود را علیه ایران ادامه می دهد.

جوانان و مسئولان توجه به داشته های درونی داشته باشند

رستمیان ادامه داد: تا زمانی ما از حق و حقوق خود، مقاومت، آزادگی و استقلال خویش دفاع کنیم و از آن حرف بزنیم آمریکایی ها به سیاست های پلید خود علیه کشورما ادامه خواهند داد، تفاوت این دو همانطور که تاکید شد در خوی وحشیانه ترامپ و نرم خو بودن بایدن است. بنابراین بهتر است جوانان و مسئولین کشورمان توجه خود را به داشته های درون خود معطوف کنند و از توجه به بیرون و یکسری حواشی مثل اینکه در خارج از کشور چه کسی رای می آورد و کدام حزب چه رفتاری خواهد داشت، چشم پوشی کنند.

عضو سابق کمیسیون اجتماعی در مجلس در توصیه به جوانان برای توجه به مسائل داخلی و تکیه به توان خود ابراز داشت: بهترین توصیه همان توصیه مقام معظم رهبری است که فرمودند ما باید به داشته ها، انرژی، منابع، خلاقیت و فناوری خود توجه کنیم. توصیه کنونی ما به جوانان این است به یکسری الگوها و مصداق هایی مانند حاج قاسم ها و طهرانی مقدم ها توجه کنند که توانستند از هیچ، همه چیز بسازند.

امثال ترامپ و بایدن صلاح جوانان ما را نمی خواهند

علی رستمیان با تاکید بر اینکه امثال ترامپ و بایدن صلاح جوانان ما را نمی خواهند، افزود: ترامپ و بایدن می خواهند جلوی شکوفایی نبوغ و استعدادهای جوانان ایرانی را بگیرند و هیچ خیری در رفتار و نیت آن ها دیده نمی شود. آن ها از رشد و ظهور استعداد های جوانان ما ناراحتند و تمام تلاش خود را به کار بستند که بروز این توانایی ها را در نطفه خفه کنند. اگرچه این نکته نیز حائز اهمیت است که باید تعامل خود را در سطح علمی و تجارب مفید با این کشور و سایر کشورها حفظ کنیم و نگاهی صفر یا صدی به این مسئله نداشته باشیم، با این حال این موضوع نباید به معنای وابستگی و توسل به خارج باشد.

دولت امر نظارت را رها کرده!

رستمیان در پایان گفتگو و جمع بندی صحبت هایش توصیه هایی به دولت داشت واظهار کرد: به دولت توصیه می شود در سال پایانی خویش توجه به مسائل غیرضروری و چیزهایی که اولویت اول کشور نیستند را کنار گذشته و  به توانمندی داخلی و نیروهای درونی و جوانان باانگیزه توجه کند، این هفت یا هشت ماه باقیمانده از کار دولت باید با اقداماتی همراه شود که مشکلات متعدد معیشتی و اقتصادی مردم را کاهش دهد. به نظر می رسد دولت امر نظارت را رها کرده! اکنون دولت باید به صورت جهادی تلاش کنند، واقعیت این است که اگر تذکر چند روز قبل رهبری نبود، گشایش اندکی که در چند روز اخیر در نرخ ها شاهد بودیم و یکسری اقدامات مثل ترخیص کالاها از گمرک هم اتفاق نمی افتاد، همچنین باید به مردمی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری فرمودند ملت ما از ملت زمان حضرت رسول (ص) بهتر هستند و امتحان خود را بهتر پس داده اند، بیشتر توجه کنیم و آن ها را تنها نگذاریم.

خبرنگار: مهدی برازنده

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 625156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟