آخرین نقطه توقف عمر انسان ایست قلبی است

به گزارش رکنا، با موضوع بیماری‌های قلب، دکتر منوچهر قارونی، متخصص قلب و عروق و استاد دانشگاه تهران با اشاره به این که حیات انسان در گرو سلامت قلب است، گفت: آخرین نقطه‌ی توقف زندگی انسان با ایست قلبی رقم می‌خورد.

وی با اشاره به این که ما باید همیشه از قلب مراقبت کنیم، اظهار داشت: قلب آشیانه عشق و عاطفه و محبت است.

این متخصص قلب و عروق با اشاره به ضریب شیوع سکته قلبی در ایران، توضیح داد: ۵۰ سالِ گذشته اکثر سکته‌های قلبی در سنین بالای ۶۰ سال واقع می‌شدند، در حالی که امروزه افراد با سن ۳۰ سال نیز به سکته قلبی دچار می‌شوند.

وی با اشاره به این که سکته قلبی می‌تواند عامل محرک ژنتیکی داشته باشد، عنوان کرد: انسان‌های امروزی به تناسب ۵۰ سال گذشته چاق‌تر شده‌اند، چرا که میزان فعالیت‌های بدنی‌شان کاهش یافته و درصد قابل توجهی از غذاهای ناسالم را مصرف می‌کنند.

زمان مراقبت قلبی از نوزادی است

منوچهر قارونی ادامه داد: زندگی شهری و درگیری با معضلات مختلف و استرس‌زا باعث می‌شود تا میزان سکته قلبی در سنین پایین افزایش پیدا کند.

وی افزود: برای پیشگیری از ابتلا به سکته قلبی، بهتر است تغذیه سالم و سبک از دوران نوزادی جد‌ی‌ گرفته شود.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: حفظ و نگه‌داری از قلب باید از سنین نوزادی شروع ‌شود.

وی با اشاره به این که روح انسان پیر نمی‌شود، عنوان کرد: جسم انسان پیر می‌شود، به عبارت دیگر یک انسان ۷۰ ساله می‌تواند روحیات یک جوان ۲۰ ساله را داشته باشد.

منوچهر قارونی با بیان این که افسردگی خطر بسیار زیادی برای قلب دارد، توضیح داد: عواملی مانند دلخوری و ناراحتی و حسادت می‌توانند در بروز سکته قلبی موثر باشند.

وی با اشاره به ارتباط سیگار و ناراحتی‌های قلبی، تاکید داشت: بسیاری از جوانان با اهتمام به سیگار کشیدن سنگ بنای مرگ خود را تهیه می‌کنند.

این متخصص قلب و عروق افزود: متاسفانه امروزه بسیاری از نوجوانان بدون اطلاع از آسیب‌های مختلف سیگار می‌کشند و به سیگار کشیدنِ خود افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به این که زندگی شهری و سبک زندگی نامناسب در بروز حمله‌های قلبی نقش بسیار مهمی دارند، عنوان کرد: ما باید در تمام رفتارها و موقعیت‌های زندگی آرامش و حفظ سلامت قلب را در نظر بگیریم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟